mattil Creative Commons License 2005.06.14 0 0 183333
A szegedi villamosvágányoknak lassan jobb al- és felépítménye lesz, mint jónéhány vasuti fővonalunknak:
 
Lezárják a külső körutat
Fölújítás kezdődik a József Attila sugárúti csomópontban
 
Fölújítják a szegedi harmadik körutat keresztező villamosvágányt a József Attila sugárúton, mert a régi sínek nem bírták el a hatalmas keresztező forgalmat. Most erősebb, rugalmas alátámasztású pályát építenek. A fölújítás idejére, jövő szombattól teljesen lezárják a külső körutat a forgalom elől. A munka várhatóan tizenkét napig tart.
A villamossínek cseréje miatt a jövő hét végén lezárják a szegedi József Attila sugárút és Makkosházi körút kereszteződését. A sugárúton továbbra is zavartalanul haladhatnak majd a járművek, a Makkosházi körúti torkolaton azonban még a menetrendszerűen közlekedő autóbuszok sem kelhetnek át.

Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Társaság igazgatója a nettó 28 millió forintos beruházásról elmondta: a vágánycserére azért van szükség, mert a régi sínek nem bírták el a nehéz járművek keresztirányú forgalmát.

Hiába javítgatták szinte folyamatosan a síneket szegélyező aszfaltot, a kamionok súlya alatt elmozduló vágányok mentén újra meg újra kipörgött a burkolat, a lyukakban megfagyó hólé pedig tovább tágította a réseket.

A talpfákra rögzített és leaszfaltozott villamospálya csak kisebb forgalmú kereszteződések terhelését viseli el. A most fölújítandó szakaszon erősebb (ezért: tartósabb) megoldást kell alkalmazni. A csomópontban a Tisza Lajos körút nemrégiben átépített szakaszához hasonlóan, rugalmas alátámasztású síneket építenek az úttestbe. A vágányok erősségét tömegük határozza meg, ezt pedig kilogramm/méterben mérik. A mostani sínek tömege még a méterenkénti 40 kilogrammot sem éri el, ezért a pálya a terhelés hatására „elmászik." A körúton átvezető, 52 méteres (plusz 4-4 méter átmeneti szakasz) villamospályát 59 kilogramm/méter tömegű, vasbetonra szerelt sínre cserélik.

A munka június 25-én, szombaton reggel 7 órakor kezdődik, s várhatóan tizenkét napig tart. Az átépítés alatt a tarjáni végállomástól az Anna-kútig villamospótló buszok közlekednek. A Tisza Volán Rt. érintett járatain utazókat átszállítással viszik majd tovább.