Hell'O Drome Creative Commons License 2005.05.30 0 0 15
Általános iskola - felsőbb osztályok (5-8):
Majdhogynem feleslegesek. Lássuk tárgyanként:
A matematika hasznos, itt tanultunk meg osztani és szorozni. Azért 3 év talán erre sem kéne...
A számítástechnika itt még vicc, nem is vesztegetnék ehelyt több szót rá (persze nem a szakkörökről van szó).
A történelemoktatás teljes képtelenség: a középiskolűában úgyis ugyanazt vesszük, ráadásul részletesebben. És ott sem lesz jó semmire: szinte csak adatokat kérnek számon. Mást nem is tanítanak. Ha kifejtőskérdés kerül elő mégis, az max. 10-25%-ot ér az egészből - viszont sok időbe telik válaszolni rá, Így aki csak teheti tudtommal kihagyja.
Rajz: alsóban színkeverést, ragasztást, vágást, miegyebet tanultunk. Itt képeket mutogatnak, amik senkit nem érdekelnek...
technika: fúrunk, faragunk. Kicsit olyan, mint a gimis német-oktatásom volt: 3 év alatt nem váltunk képessé wegy pohár vizet kérni (nem tudtuk, mi az a pohár), de azt biza álmunkból felébresztve is, hogy mi az a "helyi-gomolyfelhő képződés". Itt pl. taníthatnának gomb- és nadrágszárfelvarrást, csavart felfúrni a falba - szóval valami hasznosat.
Fizika: én még nem találkoztam olyan fizikatanárral, aki értelmesen tudott volna magyarázni. Úgy lettem mindíg 3-as, hogy 1-2-re írtam mindent, amikor csak rá figyeltem, aztán 4-5-re, amikor elolvastam a tankönyvet, és nem figyeltem a szövegeire.
Irodalom: nekem spec. jó tanárom volt. Bár más értelme nem volt, csak hogy a kötelezőket elolvastam (így elmondhattam, hogy olvastam) - de sokan ekkor utálták meg végleg az olvasást.
Biológia, kémia: 100 éve elavult s tananyag, ellenben gimiben (stb.) úgyis mindent előről kezdünk...

Legközelebb gimis oktatási-élményeimet osztom meg veletek. Addig Ti is kifejthetitek véleményeteket.
Előzmény: Hell'O Drome (13)