Hell'O Drome Creative Commons License 2005.05.30 0 0 13
Kösz:) Más megjegyzésed nincs?

De lássuk a mai pogromot:

Nagy témaként indítsunk vitát az iskolarendszerről:

Belegondoltam, mire is volt jó 20-akármhány évet áldozni az életemből tanulásra, és egyre kevésbé értem, minek pazaroltam el őket néhány valóban ÉRTÉKTELEN papír megszerzésére.
A mai iskolarendszerben megszerezhető tudásanyag ugyanis szinte semmilyen gyakorlati haszonnal NEM kecsegtet!

Lássuk kezdetnek az alsó tagozatot!
Mára a bukás minden lehetőségét törölték itt. De akkor kérdem én, minek van egyáltalán? A megfelelő érettség eléréséig ott volt az ovoda. Alsóban meg lényegében csak a nagyon nagy barmok tudtak megbukni. Az értékelés úgyis szöveges volt.
És végülis mit tanultunk meg ott? Írni, meg olvasni. Meg összeadni és kivonni. Mást nem nagyon. a "környezetismeret" című óra egy rakás szar, az ott "tanított" ismeretek már nemhogy a gimiben sem állják meg a helyüket, de a felsőbb osztályokban sem. A földrajz egy kalap szar, igazából térképészetileg azt tanítják, hol van Budapest, az alföl, a Duna, a Tisza, meg a Hortobágy. Jó esetben megamarad, hogy van olyan, hogy szém, meg hegyek.
Szóval az egész nem tartalmaz ismeretanyagot, ellenben megatbít a mini-minimálisan szükséges alapismeretekre - illetve most már ennyi eredménye sem lesz az egésznek, tekintvwe, hogy semmiféle ösztönzőerő nem maradt, ami miatt a kisdiák tanulna, vagy hogy szülője rászorítaná.
A tanárok meg amúgy is panaszkodnak, hogy a "gyengébb képességűek" visszafogják az osztályok színvonalát. A mostani rendszerben ezek száma hatványozódni fog!
Előzmény: La_Mirella (12)