satu777 Creative Commons License 2005.05.09 0 0 14479

Mivel nem akartam magam tovább büntetni a gyári cd-s "hifi"-vel, gondoltam elindulok én is a  HIFI fejlesztés leejtőjén. De csak óvatosan! Az alapelv: "mélyláda ne legyen!"
1. Eldöntöttem, hogy kicserélem az első hangszóró szettet (első ajtók és a műszerfal tetején a csipogók).
2. A Surányi HiFi weboldalon találtam számomra egy ár/minőség aránynak leginkább megfelelő 16 cm-es hangszóró szettet (teszt).

3. Mikor telefonon érdeklődtem, elmondták, hogy a 307-es ajtaja csörög zörög, úgyhogy azzal is csinálni kell valamit, ha zenét, és nem kárpitzajt kívánok hallgatni.
Megbeszéltük, hogy orvosolják a problémát. A megoldás: BITUMENZÉS lesz.
Kicsit aggódtam, mert fogalmam sem volt az mi lehet, de úgy tűnt értenek hozzá.
4. A szervízben, Zoli (a vezető) iránymutatásai alapján zaljott a művelet, aki rendszeresen jött, ment segített.
5. A munkafázisok a következők voltak:
Az ajtókárpit belseje

 

- Ajtókárpitok leszerelése (ilyenkor mindíg izgulok, hogy a kilincsnél lévő szürke műanyag eltörik. Most nem tört el. Huhhh...patetjuk viszont van...)

 

Bitumen lapok felragasztása 3.

 

- A bitumen lapok egyik fele öntapadós, így könnyen felragad:

 

Bitumen lapok felragasztása 4.

 

- A tökéletes felfekvés érdekében hőlégfúvóval kicsit megmelegítik:

 

A zörgésmentes ajtókárpit 1.

 

- Szebb nem lett, de nem zörög, csörög:

 

A zörgésmentes ajtókárpit 2.

 

- Kicsit nehezebb lett, van benne anyag (gyorsulási versenyre nem ideális)

 

Ajtó bitumenezés 1.

 

- Az ajtók belsejének bitumenezése:

 

Ajtó bitumenezés 2.

 

- Nem sajnálták a kopogó felületektől az anyagot (igen van ott egy kis kivágás is, hogy a hangszóró "beszóljon" az ajtóba):

 

Hangváltó

 

- Az egyik hangváltó: (mint megtudtam ez arra szolgál, hogy elválassza a fejegységből (GYK: a CD-s vagy Rádiós magnó) a hangszórók felé irányuló jelből a magas hangokat és a csipogó felé küldje.

 

Made in Italy

 

- Made in Italy by plastik and paper (a régi hangkeltő):

 

Papír and Plasztik

 

- Kegyetlen! (Tudtátok, hogy műanyagból is lehet hangszórót csinálni? Viszont elég könnyű gyorsulási versenyekhez ez az ideális választás!)

 

Felül a régi, alul az új

 

- Felül a régi, alul az új hangszóró:

 

Soundstream XSC6

 

- Ez került bele: Soundstream XSC 6. (Na ebben van anyag rendesen!)

 

 

 

Az új hangszórók már az első pillantban határozottan jobban szóltak. Pedig még be sincs járatva. Gondoltam kipróbálom, hogy hogyan szólnak egy másik fejegységgel az új hangszórók. Zoli ugyan figyelmeztetett, hogy el fogom magam sírni, de gondoltam én tudok uralkodni magamon, és marad a régi gyári Clarion fejegység, csak próbáljuk ki.

 

Hát elsírtam magam, ég és föld amit a legolcsóbb MP3-at is lejátszó Sony produkált a gyári fejegységhez képest az új hangszórókkal.

 

Most akkor fejegység csere jön majd...

 

A dilemmám viszont az, hogy jó lenne, a kormány távvezérlőjét használni a fejegység. Az Alpinehoz (árlista/tartozékok/KCE862B INterface for PSA) és a Sonyhoz találtam kormányvezérlő illesztőt, de ezek kb. 20'000.- Ft-al növelik a költséget.

 

Jelenleg itt tartok, kiváncsi leszek, mikor leszek elégedett a hangzással. Azt hiszem a

fejegység csere elkerülhetetlen lesz.