braun Creative Commons License 2005.04.28 0 0 751

 Mert ez rövidtávú spórolás, és a ma még középkorú (lengyel, stb.) kocsik élettartamát is rövidítik a karbantartás elhanyagolásával.

 Erről akartam beszélni, látom a végén sierült vhogy képbe kerülni a dologgal. A lengyel kocsik a kedveceim ebből a szempontból, hiszen azt mindenki tudja, hogy megérettek a főjavításra. És el is kezdődött már egyszer a dolog, ami akkor pénz hiányában megakadt. Most is folyik a dolog, hiszen készen vannak a 4anc forgóváz átépítésére vonatkozó tervek, és lassan elkészül a két első példány is. De, hogy a kocsival mi lesz, milyen területen fognak dolgozni, arról ma is kereng egalább két-három féle info (IC, távolsági stb...)

 

 A 140-es vonal nekem is kedvencem, lévén hetente kétszer biztos utazok rajta. A menetrendi struktúra olyan, amilyen...el lehet viselni, csak megszokás kérdése. Azonban a kocsigazdálkodás iskolapéldája lehetne, természetesen negatív értelemben. Nyilván emlékszel te is, hány kocsival járt a vasárnapi 711-es sz. vonat a menetrendváltáskor, és mennyi kocsival jár most....pedig nem vettünk azóta újabb kocsikat és nem is arról van szó, hogy valaki talált volna a műhely eldugott sarkában néhányat. Egyszerűen rosszul kiadott, és értelmezett utasítások a hatékonyság növelése érdekében, csak már annyi utaspanasz és eseménykönyv gyűlt össze a témában, hogy azt már nem lehetett semmivel sem magyarázni. Lett kocsi, és bár még mindig nem az igazi a helyzet, de valamelyest jobb.

 Ami a hiányolt Bmx-eket illeti....nem hivatalos információk szerint Istvántelken lopja a napot majd tíz darab kocsi, különösebb feladat nélkül...

 

 Ami engem jobban aggaszt, hogy igazából senki nem tud semmit, vagy ha csak sejtése van, akkor inkább elhallgatja. Sokkal hatékonyabban kellene szervezeni a kocsigazdálkodást, felszámolni évtizedes beidegződéseket stb stb.

Kifejezetten a röhej kategóriába illik, hogy minden szir-szart össze kell írni a kiemelt szolgáltatást nyújtó kocsikkal kapcsolatos történtekről, miközben a "pórias" elővárosi, vagy távolsági forgalomban közlekedő kocsik meg le se vannak sz.rva (tisztelet a kivételnek)

 A másik nagy gond a karbantartás körüli hercehurcák...ki rendel meg és mit, ki írhat alá és mit....nyáron szemtanúja voltam többször is, hogy egy 15000HUF-os megrendelést nem mert aláírni senki, mert nem érezte illetékesnek magát, és ennek eredményeképpen keletkezett néhány százezres kár, hogy a kiesett üzemidőről ne is beszéljünk.

 

 Ezek miatt kérdeztem én ezekre a halberstadtiakra is rá.....