Lieb György Creative Commons License 2005.04.20 0 0 13

1 A BKV magát fényezi, nem az utasok, ezt se nem írtam se nem gondolom.

 

2 A városi tömegközlekedés mindenütt veszteséges ( ha jól tudom ) azaz az önkormányzat, vagy az állam mindenütt dotál. A különbség leginkább a nyújtott színvonalban, illetve a keresethez mért tarifákban mutatkozik.  Ősszel voltam Barcelonában. Megdöbbentő volt ( sok szempontból ). A helyi Tömegközlekedés : 1 Euró egy jegy. Azzal másfél órán kersztül utazhatsz, átszállhatsz metróról buszra is. van 7 vagy 8 metrovonaluk, 2-őt most építenek. A buszhálózat kb olyan sűrű, mint ha nálunk összeadnád az összes tömegközlekedést. És sok buszjárattal a város egyik feléből eljutsz a másikba. Minden légkondícionált, a metró is a busz is. A metrón kis ledek jelzik a hülye turistáknak, hogy melyik megálló jön. A buszokon  A buszsofőrnél kell fellszállni, mögötte általában 2 vagy négy kártyaolvasó ami a soförnél jelez. Sok buszmegállóban meg elektromos információs panel van ami mutatja, hogy a következő busz kb mikor jön. Azt meg hogy minden tiszta már le se kéne írnom. És állítólag Spanyolország nem a leggazdagabb az EU-ban, és állítólag nem használták túl jól fel a strukturális támogatásokat.