Csacskamacka Creative Commons License 2005.04.11 0 0 13944

Szia!

 

Na akkor egy kis gyorstalpaló:-)

 

A kályha bekerül a víz- és az üzemanyagkörbe, illetve kell neki áram is ugye:-). 

A kályha nagy vonalakban így működik:

 

A bekapcsoláshoz és az indításhoz szükséges áramot lekapja a kocsi saját akksijáról, ez kb. 22-32 W (típustól és teljesítménytől függően).

A fűtés saját adagolószivíttyújával a gépkocsi saját tankjából felszivattyúz némi üzemanyagot, ami bekerül a kályhába. Ott a párologtató és az izzítóstift segítségével az égéstérben tűz keletkezik. Eközben a vízszivattyú nekiáll keringtetni a hűtővizet, mely természetesen általhalad a kályhán is, ahol javában duruzsol a tűz. A hőcserélőn kereszül a hűtővíz felmelegszik, és így a gépjármű motorja üzemmeleg lesz. Még mielőtt ez bekövetkezne a kályha vezérlése bekapcsolja a kocsi saját ventillátorait (melyeket télen célszerű javarészt az ablakra irányítani, hadd olvasztgasson:-)), és a meleg levegő pedig beáramlik az utastérbe, ahova utóbb tényleg kabát nélkül lehet beülni.

 

A kályhák üzemideje általában 30 perc, ezen idő alatt kb. 2,5 dl ! üzemanyagot éget el. Termélszetesen nagyobb -mondjuk 2 l-es - motornál a 60 perces üzemidő a javallt.

 

A fűtést magát a gyárilag,utólagos beépítéshez előírt helyre szerelik fel, ha szükséges, akkor egy kis fém tartó segítségével.

 

A műszerfalat akkor kell csak piszkálni, ha programozható órát is szeretnél, de ez inkább igen-igen tervszerű életvitel mellett célszerű. Egyébként ez egy mindössze 0,5-0,7 mm átmérőjű likkal jár.

 

Újfent kihangsúlyozom, hogy a kiegészítő fűtés nem nagyon van köszönőviszonyban az állőfűtéssel, hiszen a motor előmelegítésére NEM alkalmas. Akkor jár ugyanis, ha már a motor is jár, na.

 

Bocs, ha hosszú voltam:-)

 

 

 

Előzmény: Pálfi Zs (13940)