Volt tüzér Creative Commons License 2005.04.07 0 0 1104
Azért akármennyire is lesújtó a helyzet, a tragédia nem a mobilitás terén van. Végül is a Kub tud mozogni, és ha kell teljesíti a 40 km/h sebességet. A Mistral - akármennyire keveset is ér a szememben - csak mobil, és ráadásul kerekes járművek viszik, tehát bárhol tud mozogni. Tehát ha mindenképpen menni kell, akkor nem kell oda vasút. A vasút békeidőben csak arra való, hogy a lánctalpak ne tegyék tönkre az utakat, meg a vasúti szállítás olcsóbb, mint a keréken végrehajtott manőver. Egy adott közepes osztály menete kb háromszor annyiba karült, mint a vasúti szállítása. Itt nem azzal van a baj, hogy hogy viszik oda, hanem az, hogy mit. Mert az az 5 üteg és az a 12 darab Mistral indítójármű (most durva leszek) LÓFASZT sem ér. A nyolcvanas évek végéig rendes légvédelmi rendszer volt az országban, ha csak a telepített technikát nézzük. Ám ha a csapatlégvédelmet is hozzávesszük, akkor elég nehéz lett volna keresztül repülni az országon valamilyen ráhatás nélkül. Most meg...
Előzmény: mezenguz (1103)