totagas Creative Commons License 2005.04.01 0 0 738

 

Sziasztok, néhány észrevétel az előtérről:

 

Az érkező gépeknél  tényleg nincs semmi szükség az előteres kollégákra.

 

A csöveknél ott a docking system, a külső állóhelyeknél  pedig a felfestett fehér "stop" vonal elegendő támpont a megálláshoz.

 

Sokszor megfigyeltem, de nyilván ti ezt jobban tudjátok, hogy  külső állóhelyre való beálláskor a gépek önállóan kezdik meg a befordulást, a karjelzés -kis késéssel- csak leköveti a gép mozgását. Teljesen szabálytalanul:)))

 

 A legtöbb külföldi reptéren egy ember - a rampás vagy a szerelő-  asszisztál az indulásnál  (hmű indítás, a push-back, gurulás megkezdése) nincs külön előteres ... és működik a dolog.

 

Nyilván a Ferihegyi AIP szabályozza az  eljárást, de ideje lenne felülvizsgálni.

Olyan szolgáltatásért fizetnek feleslegesen a légitársaságok amire nincs szükségük.

 

Természetesen nem lehet megszüntetni  de legyen az opcionális szolgáltatás , nem pedig  egy elavult, kötelező jellegű , felesleges eljárás.

 

További jó munkát!