Sziasztok, néhány észrevétel az előtérről:
Az érkező gépeknél tényleg nincs semmi szükség az előteres kollégákra.
A csöveknél ott a docking system, a külső állóhelyeknél pedig a felfestett fehér "stop" vonal elegendő támpont a megálláshoz.
Sokszor megfigyeltem, de nyilván ti ezt jobban tudjátok, hogy külső állóhelyre való beálláskor a gépek önállóan kezdik meg a befordulást, a karjelzés -kis késéssel- csak leköveti a gép mozgását. Teljesen szabálytalanul:)))
A legtöbb külföldi reptéren egy ember - a rampás vagy a szerelő- asszisztál az indulásnál (hmű indítás, a push-back, gurulás megkezdése) nincs külön előteres ... és működik a dolog.
Nyilván a Ferihegyi AIP szabályozza az eljárást, de ideje lenne felülvizsgálni.
Olyan szolgáltatásért fizetnek feleslegesen a légitársaságok amire nincs szükségük.
Természetesen nem lehet megszüntetni de legyen az opcionális szolgáltatás , nem pedig egy elavult, kötelező jellegű , felesleges eljárás.
További jó munkát!