bodecsabi Creative Commons License 2005.03.28 0 0 169612

Szerintem a gyakorlat a következő lenne: a vjv ír egy utasleadásit, ami miatt én panaszkönyvet írok, majd mérséklik a pótdíjjat, amennyire csak lehet. Sőt, talán el is engedik, a menetdíjkieg-gel együtt.

 

Köszi előre is a levelet, csak holnap reggel tudom elolvasni :) Na de ez, amit itt leírtál, kiverte nálam a biztosítékot... Szerintem az a MINIMUM, hogy a vasút a vonatok pontosságért legalább ilyen szinten felelősséget vállal. Ez egyébként le van írva az ÜSZ-ben, I rész:

 

Eltérő minőségű szolgáltatás

12. §

(1) Ha a vasúttársaság az utast - a menetjegy, helyjegy, pótjegy alapján -

megillet, szolgáltatást (kocsiosztály, fekv,kocsi, hálókocsi) nem tudja

nyújtani, az utas kívánságára eltérő időpontban induló, illetőleg érkező,

vagy a célállomáshoz más útvonalon közleked, vonaton azonos, ha az

nem biztosítható, magasabb minőségű szolgáltatást köteles felajánlani

és teljesíteni. A vasúttársaság ebben az esetben a menetdíj-különbözetet

nem követelheti.

 

 

És semmi utasleadás, panaszköny, pótdíjmérséklés, hanem simán a jv. elfogadja a jegyet. Legalábbis ennek így kéne lennie (még az ÜSZ szerint is), a MÁV szolgáltatási kultúrája sajnos messze van ettől. Azugyanis már nincs leszabályozva, hogy az utas ezt hogy veheti igénybe, milyen igazolások kellenek. Az ésszerű az lenne, ha a jv. elhinné, gyanú esetén úgyis le tud ellenőrizn egy késést mobiltelefonon.

 

Csabi

 

 

Előzmény: Infós (169611)