A 41-es jelentős része tőzeges altalajon vezet, 120/160-as pálya kiépítése sokba kerülne, persze vitathatatlanul előnyös lenne. De át kellene építeni Dombóvár-alsó állomást és Kaposvárt is. Nagyobb sebességű pálya esetén nem kellene ennyi állomás sem Kaposvár és Somogyszob közé (Kiskorpád vagy Beleg megszüntethető).
Más:
130-as vonal déli része: sok értelme nincs, 80-nál sem lenne lényegesen nagyobb utasforgalom, tekitve hogy Makó és Hódmezővásárhely között nem erős a személyforgalom. Nem véletlenül lett onnan annyi vonat kivéve a menetrendváltással.
A Népkert és Hódmezővásárhely közötti buszozásról: Kiadtak egy vágányzári menetrendet, ami ugye 03.20 0:00-tól érvényes, ehhez képest Békéscsabán nem tudtak róla vasárnap délután, a jv-k sem kaptak, a csatlakozó vonali állomásokról nem is beszélve. A csatlakozást vár/nem vár az egyes állomásokon szolgálatot teljesítő forgalmi szolgálattevőkön és az illetékes menetirányítón múlik, emellett a kiadott vágányzári menetrend tele van hibákkal. Van olyan vonat, ami csak úgy áll Rókuson 10 percet... A 7711 menettartama +40 perc. tegnap Népkertről +15-tel jött el, mert a Vásárhelyen lévő 3 buszból kettő dolgozott, így az utasok nem fértek fel kettőre, kétszer kellett fordulni.
A forgalom helyreállításának ideje bizonytalan, hogy finom legyek. ("Mire a falevelek lehullanak...")