Szia!
A VEGA rakétája is vegyes üzemű. A gyorsító rakátak szilárdak, de nem lőporrudak vannak bennük, hanem öntött töltet. Ez azt jelenti, hogy teljes hosszában, belülről kifele ég. Egy inditó hajtómű kb. 40 t tolóerőt ad le. Működési ideje hömérséklet függvényében 3,5 - 8 sec. A leválás a töltet kiégése után párban történik. A szükséges nyomatékot az orrkúp kialakítása biztositja.
A második fokozat a szokásos hajtóanyagokkal működik, csak egy picit több kell belőle. (pl. 1000 l O anyag )
A második fokozat teljesítménye a rávezetéstől függött. Az optimális röppálya eléréséhez az indítás előtt beállították a megfelelő hajtómű programot. Lehetőség volt a hajtómű leállítására is, valamit a találkozási pont közelében a felesleges hajtóanyag leengedésre, a minél nagyobb manőverező képesség elérése érdekében. (pl. volt olyan program, ami a kifogyás előtt csökkentette a tolóerőt, hogy a hirtelen leállásból minél kisebb legyen a tengely irányú negatív gyorsulás.)
Amúgy elég iszákos egy jószág. Teljes teljesítményen a másodperc alatt képes egy mai átlagos személygépkocsi tankját kiszárítani.
Távoli célokra való tüzelés esetén a repülési szakasz nagy része passziv módban történt. Ekkor a rakáta átlagsebessége a MZ teljes tartományára 1200 m/s.
A teljes összeszerelést, ellenőrzést, tárolást az osztálycsoport technikai osztálya végezte. Az osztályokhoz csak a teljesen feltötött rakáta került ki. Egy osztálynál max. 12 db rakátát lehetett ZM-n elhelyezni.
Ezeken a rakétákon az osztályok periodikus munkák keretében rendszeresen müszeres ellenőrzéseket végeztek.
Azt tudni kell, hogy a légvédelemnél minden javításról, ellenőrzésről, mérési, javítási jegyzőkönyvet kellett vezetni. Minden elvégzett munkát aláírással kellett igazolni.