sosiforda Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167166

"Nekem mindig úgy tűnt, hogy valahogy meg akarják tölteni a buszt, és ezért minél több települést fűznek fel a járatra. "

 

Ez így van, de szerintem dicséretes is. Gyula/Varsánd határátmeneten át sem lenne sokkal rövidebb a menetidő és akkor csak a békéscsabaiak és gyulaiak utazhatnának vele közvetlenül és ebben az esetben például Battonyának semmilyen közvetlen járata nem lenne a határ túloldalára, annak ellenére, hogy van határátkelője.

 

"A Körös úgy emlékszem, hogy C56 - al csinálja ezt a vonalat, az hétköznap lehet, hogy nagy oda."

 

Általában IK 256-ossal (a régi fajtából) .

Sajnos tényleg nincs rajta sok nemzetközi utas, fel is vetődött a megszűntetése most menetrendváltástól, ahogyan a Körös Volán honlapján olvastam, de úgy tűnik, megkegyelmeztek neki.

Gondolom az új 6.47-es Békéscsaba-Arad személyvonat sem tesz jót a busz utasszámának.

Másrészt a Körösnél ugyan egyáltalán nem jellemző a buszvezetők zsebre dolgozása (Volán topikosoknak: maxizás), de valahogy a határ közvetlen közelében ez lehet, hogy másként van:)

A néhai Gyula-Salonta (Nagyszalonta) vonal egyik utolsó járatán 13 utas sajnálkozott a járat megszűntetésén. Közülük egy volt a pénzért jegyet is kapó utas:(

 

"Megint? Volt egy korszakuk, amikor el lehetett érni a Desirot."

 

A tavalyi menetrendben például nem volt esélytelen a Desiro IC elérése, nekem is sikerült.

Sajnos a 2004/2005-ös menetrendben 10 perccel korábbra került az IC salontai indulása. Most a békéscsabai személy 7.50-kor ér menetrend szerint Salontára, az IC pedig 7.56-kor megy el. A 6 perc egy sima átszállásra elég lenne belföldön, de itt van útlevél és vámvizsgálat, majd az IC helyjegy lekérése telefonon és ezek a műveletek bizony nemigen férnek bele a 6 percbe, ha korábban a 16-ba is alig.

Marad tehét a 9.29-es accelerat és máris milyen jól meg vannak szivatva a Nagyváradra utazók (pedig vannak ilyenek, ha nem is sokan, de azért  2-5 körüli számú ilyen átszálló utas általában szokott lenni), akik laza másfél órát várnak a nagyszalontai állomáson a csatlakozásra.

A délutáni csatlakozás (hiány) is hasonló. 17.00-ra ér át a kis piros és 18.40-kor van csatlakozás (előtte 16.28-kor és 16.48-kor mennek el a vonatok, azokon legalább nem idegesíted magad, hogy látod elmenni).

Persze visszafelé is le kell róni az  "idő adót". Nagyváradról Nagyszalontára 16.27-kor bejön a személy és 17.45-ig ismét hallgathatod, hogy nő a fű, amikoris elindul a békéscsabai Bz.

Igaz, néha pár perccel korábban, vagyis az indulási idő előtt is elmenesztik, de ettől aligha lesz vonzóbb ez az utazás:)

 

 

 



 

Előzmény: seTTebello (167120)