e_dora Creative Commons License 2005.03.14 0 0 151

nézd, én a MM zenéjét nagyon szerettem régen, és a MM zenéjét annó nagy részében Bence írta, tehát némileg érthető, hogy egyezik az izlésvilágunk ezen a téren.. Azt meg a többi régi rajongó írásaiból is lehet látni, hogy Andrást már akkoriban sem igazán fogadta el senki énekesnek, ahogy nem nagyon volt elfogadható az angol szöveg utáni magyar bénázás se, és a zenei változások. Ez nem a változás miatt van, hanem a negatív változás miatt. Értsd: szarabb lett. Mint mondtam, emberi kvalitásaiban nem ismerem a többieket, nem akarok ilyen szempontból bántó lenni, ugyanakkor meghallgattam 4 dalt a rádióban tegnap, és pl ének terén nekem nem tűnt úgy, hogy 10 év alatt fejlődött volna sokat..

És azért nézzük a tényeket is: mikor, ki, mivel jön elő. Nem kell ismerni őket ahhoz, h az emberek egyöntetűen azt mondják, hogy huligensz.nyúlás - olvass bele Hooligans fórumokba,... és ha nem is nyúlás, akkor meg meglovagolnak egy (szvsz olcsó, igénytelen, plázarock szintű retardáltaknak szóló) divathullámot, nyilvánvalóan pénzért/sikerért, és ehhez előrángatnak egy régi nevet, amit a kutya sem ismer, ami csak arra jó, hogy 1-2 réteg port letöröljenek vele olyna abaházi-féle és egyéb "szakmai" berkekben, ahol ez még ismerősen csenghet - más közük a régi bbandához, régi zenékhez pedig nincs!leszámítva, hogy persze gátlástalanul előhúzzák és szétalázzák a mások által irt dalokat. Mert azért szerzőijogilag az András nem sokat zavart, amikor egy többlemeznyi kész nótával rendelkező bandába beszállt bohóckodni a akkor még eléggé homokosnak tűnő mozgásával némi vinnyogás közepette. Emellé van egy zenekaralapító dobos: oké, halványan, de ez talán egy amolyan éppelég feljogosítás a névhasználatra, de azért az egyéb jogokon itt is lehetne vitázni. Napersze, egy banda, aki már kiadott egy kazettát az előző énekes szövegeivel úgy, hogy sem szerzőként sem pénzileg nem lett megemlítve, aztán kiadott egy cdt úgy, hogy egy zeneszerző és zenész, aki feljátszotta, sem jogilag, sem anyagilag nem látott belőle semmit, akkor mit csodálkozok rajta, hogy ezt a pár, mások által megalkotott és mások által sikerre vitt dalt jelentősen elbaszva és kurvaszánalmasan most az emlékek felmelegítése vagy éppen fantáziátlanság okán előveszik.... Nem csodálom, de azért nem is hajtok fejet ezelőtt.

Ami az új, saját nótákat és a megszólalást illeti, lehet, hogy igazad van. Ebben sokminden közrejátszik, 10 évvel ezelőtt elég kevesen szólaltak meg jól az akkori stúdiótechnika és anyagi helyzet mellett. És azt is lehet mondani, hogy a mai magyar igénytelen gagyi tévérock-plázametál szőkített 8-általánostvégzett partidrogos pénzesp*csák/f*szok kultúrális rétegét elnézve ez egy színvonalas lemez lesz. Mármint egy oda való. Csak mi itt, akik emlékszünk a MM névre: másképp ismertük meg a zenekart. Ha elolvasod a régi szövegeket (nem a king of the nightot mondjuk), egy csapat mélyérzésű, intelligens, közös remények felé küzdő lelkes ifjú embert láthattál, valami olyat, amit emberileg értékes, ami emiatt, ilyen szempontból is jelentőségteljes volt az akkor közönség számára. Ez már nem az a banda, ez csak ugyanaz a név. Mert nemhogy elegendő új dalt, elegendően eredeti zenét és image-et nem tudtak produkálni, de még egy névváltáshoz sem voltak elég tökösek.

Ami az irigységet illeti, hát nem tudom, B. hogy van vele, de én itt semmi irigyelni valót nem látok, inkább csak szégyenkezésre vagy bosszankodásra van ok. Én a magam részéről sértőnek érzem, hogy a múltam, a fiatalságom egy fontos része most azálva van. Rosszul esik. Ha a MM (vagymi) új felállással, új névvel, új zenével kiállt volna a magyar közönség elé, lehet, hogy értékelni tudnám, ami jó benne; de így nem.

Előzmény: worchester (144)