Ennek ketős oka van :
1./
akkoriban még dívott ( ilyenkor ez azt jelenti, hogy kötelező volt) a rendőrségnél az a zemlélet, hogy nálunk bajok/balesetek nem történnek, csak minden nagyon szép, jó, ........stb.
tehát tömegbalset NINCS.
Punktum.
Amikor mégis történt ilyen, akkor a közlekedési rendőrség értesítésre a belső karhatalom ( ez sorozott kiskatonákatjelentet csak NEM a hadsereg részei voltak hanem a BM alakulatai) egységeit, akik hermetikusan lezárták a teljes környéket.
Ennek lett olyan - sajnálatos - következménye, hogy mivel az emberek nem tudták a valót, a fantáziájukat hívták segítségül.
például a mendei balhéhoz - tévedésből - két helyről, közonti katasztrófa központ és az Új köztemetőtől is kiszállítottak 40-40 db koporsót, s az emberek azt híresztelték, hogy nem 36 halott volt, mint a hivatalos jelentésekben, hanem legalább 100 hisz saját szemével látta azt a rengeteg koporsót.
A mendei balhé után 1-2 évvel, egy akkoriban népszerű (élő) TV fórumban az egyik riporter rákérdezett az ország első számú vezetőjénél erre a titkolódzás okára.?
Ő mondta, hogy felesleges a titkolódzás és csak sületlenségeket szül.
ennek lett következménye, hogy a helvéciai balhé volt az első, s azóta mindegyik, amit tokkal-vonóval megírt a sajtó.
Még a katonavonatok baleseteit is.
2./
Másik ok.
Amit Te mlítettél, azok "házon belüli" vasutas balesetek.
A PFT-s pályabejárók, az ilyen események helyszínén emelt civil kereszteket eltávolították, ne emlékeztesse már az utasokat arra, hogy mi történt ott, régebben.
A további években bekövetkezett, több, autóbusz+vonat tömegszerencsétlenségnél felállított civil kereszteket, általában NEM távolították el.
Itt 99%-ba a buszvezetők voltak a hibásak.
Nézd meg Kutason van e kereszt ?