tatrafan Creative Commons License 2005.03.10 0 0 575

"Torziós hátsó rugózás, elöl tárcsa-, hátul dobfék."

 

Na ez a T3-as VW Transporter hátsó felfüggesztése a torziós lengőkarokkal, dobfékekkel, meg a váltó is igen hasonló. Meglepetés volt még ugyanennek a típusnak az ajtókilincseit egy az egyben viszontlátni egy Porschén. Mondjuk ilyen mellékes dolgokon mint a kilincs az olasz sportkocsik se jeleskednek. Hiába, a kis széria nem engedi az önálló alkatrészek kifejlesztését. Mindazonáltal nagyon jó gépnek tartom, félreértés ne essék. De látszik rajta, hogy alapvetően VW fejlesztés volt, egy célszerűen előállítható sportkocsi. Az olajválság miatt nem ment a sportkocsi-piac, a VW nem mert kirukkolni vele, inkább átadta a típust a Porschénak. Ott történtek komoly fejlesztések rajta. Nem ment eleinte jól asszem az értékesítés ott se. Azt próbálták elfogadtatni (sikerrel), hogy a négyhengeres motor jobb mint pl egy Jaguár V12, mert kevesebb alkatrészből áll, megbízhatóbb lehet, kisebb a súrlódási veszteség, a nagyobb hengerek miatt viszonylagosan nyomatéka is nagyobb. És ez persze mind igaz is.