Peti, ratapintottal arra a pontra, amin nekem is megakadt a szemem a cikk olvasasa kozben. 
"a MÁV szaktudása a vasút üzemeltetésére, nem pedig az ingatlankezelésre vonatkozik, és a későbbiekben sem kíván ingatlanspecialistává válni."
A japan vasuttarsasagok e teren meroben maskent gondolkodnak, es ez nagyban hozzajarul ahhoz, hogy nyeresegesek. A maganvasutak kezdetektol fogva - a ma divatos szohasznalattal elve - "integralt" teruletfejlesztes szemleletben epitettek meg a vonalaikat: a nyereseguk nem is a jegybevetelekbol szarmazott elsosorban, hanem a vonalak menti sajat tulajdonu teruleteik felertekelodesebol. A MAV ezt a hasznot hagyja kicsuszni a kezebol, amikor elherdalja az ingatlan-vagyonat.
Allamvasuttol persze sehol nem all messze az ilyesfajta pazarlas. Igy csinalta a Japan Allamvasutak is, amig csodbe nem ment 1986-ban. Aztan viszont atvette a maganvasutak ingatlan-uzletes modszeret, es hipp-hopp nyereseges lett. 
(Hozzateszem, elotte nem is volt engedelyezve szamara jogilag az ingatlan-uzletben valo reszvetel.)