Viszont ugyenez nem játszható el egy vasúti kocsinál, aminek 20-30-40 évig kell szolgálnia.
Itt az a kérdés, hogy ez érdeke-e a gyártonak illetve a általános gazdaságnak, hiszen itt munkahelyekröl, fejlesztésekröl stb. van szo, és azért ma már hatalmas a különbség mondjuk egy 20-30 éves járgány (mondjuk a Szili vagy a Nohab) illetve azok mai megfelelöje között (Herkules, Taurusz stb.) Rá-e lehet egyáltalán a jövö mozdonyvezetöit kényszeriteni majd arra, hogy egy ricsajos, nehezen kezelhetö stb. mozdonyban dolgozzanak, vagy ki fognak majd menni az utcára a jobb körülmények érdekében.
Ugyanez érvényes az utasokra is, ha majd annyit kell fizetni a vonatért mint pl. Svájcban vagy Ausztriában (stb.) akkor az utas is meg fogja követelni a komfortot a szép és karbantartott belsöt a pontosságat amit nem biztos hogy mindig garantálni lehet 20-30 vagy több éves állományal. Ha ezt nem teljesitik akkor átszáll a buszra, autora vagy netán a repülögépre. (amikböl ugy már otthon sem igen látni 20-30 éveset - eltekintve néhány trabantol, meg Ikarusztol stb.).
Azért ez nem egsézen így van. Lásd az IC-kocsikat, a Posta-Bhv-kat és a Csuklós Bz-t. Vagy az osztrák City-Shuttle-kocsikat! Mindegyik régi jármű, ami jelentős felújításon esett át, és remélhetőleg egy jódarabig szolgálni fog még. Lehet, hogy a gazdaságnak érdeke lenne az új járművek eladása, de mivel a vasúttársaságok között ritka a nyereséges, és az adófizetők pénzéből jelentős támogatásból részesülnek, ezért nem képesek mindig az új járművek beszerzésére.
Amúgy én is örülnék, ha működne a Ganz, és az összes szakadt Bhv-t Hernyóra, az alaposan leamortizálódott gyorsvonati kocsikat meg Selyemhernyóra vagy Samura cserélnék. (Persze a tipushibákat kijavítva és némileg továbbfejlesztve a járműveket.) De ezt senki sem vállalta fel anyagilag a '90-es évek közepén, amíg még működött a Ganz. :(((