Blöky Creative Commons License 2005.02.26 0 0 34

Utaztam, tehát fölhozom a topicot!

 

Uticélom Sopron volt, illetve környékén egy falu, ahol egy számítógépi adatbázist kellett amennyire lehet, rendbe tennem.

 

Oadútra a Dacia + 990 kombinációt néztem ki, mivel nem akartam 480 Ft-ot fizetni azért, hogy 20 perccel később kelljen indulnom, meg az IC-vel sem értem volna el Sopronban korábbi buszt.

Dédelgetett reményem volt még, hogy belülről láthatom a GySEV "új" halberstadti kocsijait is; ez nem jött össze, de haladjunk sorban!

Az átszállósdit nem bántam meg azért sem, mert mint utólag kiderült, a bécsújhelyi IC-ken nincs dohányzó szakasz! :)

Mivel nem tudtam mikor végzek, visszaútra nem vettem helyjegyet.

 

Tehát: Keleti pu., 6:05, Dacia indul. Azaz nem indul, csak 5 perccel később. Addigra már kerestem és találtam a 160-asra lefokozott Bmpz kocsiban kitáblázatlan helyet. Ez a kitáblázás, szemben a belföldi expresszekkel egészen profi: a csomagtartó szélén, az adott ülés fölött van megjelölve.

A kocsi rendesen ki volt takarítva, egy negatívumot tapasztaltam: a WC-ben nem folyt a csapvíz! (öblíteni lehetett)

A késés Győrig 15 percre hízott (pl. Tatabányán magunk elé engedtünk egy személyvonatot). Ez szerencsére elég kevés volt, hogy a 990-est kényelmesen elérjem.

Pedig Győrben az utastájékoztatás nem állt a minőség csúcsán: az aluljáróban ott a kijelző, de nem működik (mindegyik vágánynál). Ezért ki kellett mennem az előcsarnokba megnézni, honnan is indul a soproni gyors (ami bő 85 km-ével igényt tarthat az "ország legrövidebb gyorsvonati viszonylata" címre). Utána vissza az aluljáróba stb.

Az összeállítás a remélt By-ok helyett V43 + Ap (23,5m) + 2 Bh, az elsőben jókora hely kerekesszékkel utazóknak. Egy kellemes meglepetés: a 2.o. ülések párnásak! Egyébként pont olyan fazonúak, mint műbőrbevonatú korukban.

A Daciát követő Ciklámen IC is késett, ezért kb. +3-mal indult a 990, amit Sopronig majdnem behozott, de a bejáraton megfogták, így aztán tartotta a 3-at.

Minden esetre a Szili a 3 kocsival gyorsult mint az állat, párszáz méter elég volt a 120-hoz. A kocsi enyhén szitált, de a puha ülésen ez nem volt kellemetlen. A váltókon mégis rázkódás és hang nékül robogtunk át, bár ez nem annyira a kocsi konstrukcióját és állapotát, inkább a GySEV pft. tevékenységét dicséri!

A kocsi belülről ha nem is csillogott-villogott, de ki volt takarítva, a WC is, nem kellett a koszba ragadni annak ellenére, hogy nem volt se kézmosó-, se öblítővíz :( Igaz, csak az út elején teszteltem!

 

Az odaút további része off, mert gumikeréken történt... Visszafelé indulásomkor du. 4 körül erősen havazott, már azt hittem, KisalföldVolán, GYSEV, MÁV, mindenki beletemetkezik majd a hóba, de nem így történt, mire Sopronba ért a busz, elállt a havazás.

 

Indulás előtt 1 órával helyjegyet kapok az Uniqa IC-re, ami péntek délutánra tekintettel nem kis megkönnyebbülés.

 

17:57 a vonat befut Bécsújhely felől. A bemondás szerint felszállni csak a vámvizsgálat után szabad. A kijárattól jobbra a peron elkerítve. Páran mégis megpróbálnak a kocsihoz menni, de visszatessékelik őket. Még tart a vámvizsgálat, amikor újabb bemondás: "kérjük, szálljanak fel a vonatra!". Nem tudja a jobb kéz...

Közben Hercules (és egy Schlieren-kocsi, vajon hova mehet?) le-, 1047-001 rájár. Indulás előtt elveszik a kordont, lehet felszállni.

Az intercityn minden van, ami kell, még víz is :)

Az út eseménytelenül telik. Csornán a tolatás közben látok egy rahedli tehervagont, köztük sok eltolható oldalfalút.

Apropó, a By-ok... ezeket nem láttam forgalomban, csak 1-2 helyen tárolóvágányon.

Kelenföldig a vonat pontos, aztán Fc - Keleti közt csak összeszed 3 percet (mint mindig???)