Volt tüzér Creative Commons License 2005.02.25 0 0 428

Amikor annak idején erről először tanultam, akkor úgy hívtuk, hogy elektromos tengely. A forgató részen is, és a fogatandó részen is van egy egy darab speciális villanymotor, ezek elektromosan össze vannak kötve. Ha az egyiket elforgatod 30 fokkal, akkor a másik is forog utána 30 fokot. A dolognak a szakmai alapját ne kérdezd. Ha valamivel 20 éve nem foglalkozott az ember, akkor sajnos elfelejti. A forgatandó részen a szelszinre volt kapcsolva a végrehajtó motor, ami nem hagyományos villanymotor volt, mert az ugye alacsony fordulaton kis nyomatékot tud, hanem úgynevezett amplidin, ami egyfajta erősítő motor, és az már tudta azt, hogy 1 o/sec sebesség esetén is ugyanolyan forgatónyomatékot produkált, mint  10 o/sec esetén.

A végeredménye ennek a rendszernek az volt, hogy ha a lokátorral követték a célt, akkor a meghatározott repülési és egyéb paramétereket figyelembe véve, a pontos előretartást képezve a csövek is pontosan követték azt, amit kellett.

Előzmény: rali (427)