Helem:
A parkoba, ha nem is szélkerekeket szeretnék telepíteni, mindenesetre dolgozom olyan világítótesteken, amik őnfenntartóan, hálózati energia nélkül működnek.
NTT:
Tényleg a tetszőleges szélirány az előnye a függőleges keréknek.
Ez a spirális "szélpálya" dolog tényleg érdekes, ha tudsz valami forrást róla az jó lenne!
Egyébként már elkezdett egy konstrukción járni az agyam! Végül is a hagyományos szélkerék kifordítása: nem a kerék forog, hanem a szél.
Ennek leginkább a kevesebb (?) forgó alkatrész lenne az előnye.
JFery:
Ezt hogy érted:
"Az átforduló lapát súlypontját a tengelyében kell kialakítani, kiegyensúlyozni."
Tényleg nagy az asszimetrikus terhelés, ezért a felső csapágat feltenném egészen az alsó kereszttartókig (persze úgy hogy a lapát ne akadjon bele a merevítőkbe :-))
Te mekkorára építenéd?
A szárnyprofil egy kifinomultabb változathoz tényleg jó lenne, most megelégednék a súlyához mérten elég szilárd (és átlátszó) üregkamrás polikarbonáttal, azzal a kiegészítéssel, hogy lehetne csinálni egy kerek belépőélt (esetleg egy hegyes kilépőt), az már elég jól közelítené a szárnyprofilt.
Erbe:
Igen, a viharvédelmét ki kellene dolgozni, lehet, hogy az első példánynál is.
Ott gyakorlatilag úgy lenne a lapát, hogy a kereszttartók a lapát fölé, illetve alá kerülnek, és nem akadályozzák meg a kifordulást, ellenben egy rugós szerkezet tartaná széllel szemben a lapátokat a "hasznos" oldalon, az ellenkezőn pedig ugyan olyan szabadon átfordulhatna..