honvéd elvtárs Creative Commons License 2005.02.13 0 0 221
Régen volt, én 75 februárjában szereltem le, most éppen 30 éve lesz.

De ahogy itt leírjátok a dolgokat, jut eszembe nekem is egy,s más a régi időkből.

Éjszaka, főleg télen a HÁP-on rohadt nagy csend volt mindig úgy 01- óra után. Olyankor még a légiforgalom sem zajlott, pláne így volt 30- évvel ezelőtt! Óránként max 1 - 1 légicél vánszorgott keresztül az országon, pláne ha az turbólégcsavaros gép volt, mint az IL 18- as, akkor tényleg csak vánszorgott! A jelentésbeli kódjára még most is emlékszem: 420- volt. A sugárhajtóműves polgári gépeké pedig: 230. Akkoriban a repülőgépek hangjából meg tudtam mondani, hogy az éppen milyen magasan repül!

A HÁP- on csak a két óra percegése hallatszott, ahogyan a másodpercmutatók ugrottak megállás nélkül. Olyankor veszélyes volt, hogy el ne aludjon az ember, mert a váltásparancsnokok legtöbbje csak szundikált a kényelmes bőrfotelben. Aztán ilyenkor néha a hadosztálytól ellenőrzésképpen lekérdezték a tervtáblán fennlévő légicélokat. De olyan is előfordult, hogy kamu gépről kamu jelentést adattak le, főleg ha a valós légiforgalom kicsi volt és utána kérdezték csak vissza. Ha valami hiányzott, akkor aztán gond volt!
Előzmény: Volt tüzér (220)