Törölt nick Creative Commons License 2005.02.13 0 0 41

ilyenre van mód.

 

Majd minden gazdag ország,üzemeltet (támogat üzemeltetésben) 1-2-8 , volt, kisforgalmú, normál nyomtávolságú vasútvonalat,túrisztikai, vagy vasútmániási célból.

 

Ezek is kb. olyan mértékben tartják el magukat ( 10-20%) mint a mi hasonló vonalaink.

 

A lényeges különbség abban van mondjuk egy hasonló nagyságú ország ( Hollandia vagy Belgium ) és köztünk, hogy ők eltartanak ilyen célból , országonként 2-3 vonalat, míg mi, eltartunk kb. 3800 km-nyit + 20-22 keskeny nyomközű üzemet.

Is.

 

A másik különbség, hogy ot az ilyen vonal hétvégenként üzemel meg iskolai szünidőkben, míg nálunk 365 napig.

 

Nálunk még (igaz megmosolyogtató) de vita bontakozhat ki abból helyi újságban , hogy a város ( 30.000 lakos) és a nagyközség ( 5000lakos) között közlekedő esti Bz-t megszüntessék e, mert a vasút szerint 8-an utaznak rajta, a falusi polgármester szerint viszont 15-en !

 

A 3800 km-nyi vicinálisunk, vonalkilóméterenként 3-4 millió Ft.- veszteséget termel(t) 2003-as árakon.

Ez ugye 2005-ös árakon, úgy négy egész valamennyi tized millió forint lesz kilóméterenként.

 

A politika - elsősorban tudatlanságból - nem engedi megszüntetni a vicinálisokat, mert szavazat vesztéstől tart.

A veszteséget viszont csökenteni akarja.

 

Ez szül, olyan butaságokat, hogy ha a szóló Bz-t már  nincs hová tovább csökkenteni, akkor csökkentik a távolsági vonatba besorolt kocsik számát, ergo, növelik a zsúfoltságot, központilag szítják az elégedetlenséget.

 

 

Az eljövendő jó és szép időkben ne nagyon bízzál.

 

Az EU-ban a vasút részesedés a személyszállításból úgy 3-4%, nálunk még 8% körül van.

Ha csak a KÖZFORGALMÚ személyszállításról beszélsz, akor is jól állunk, mert a hazai vasutak még éppen, de felül vannak a 20%-on, tavaly előtt úgy 21%-a választotta az utasoknak a hazai vasutakat, akik naponta elindultak falujukból, városukból.

(...79%=Volán)

 

az eljövendő szép idő hasonló lehet, mint a Görög vagy a Portugál példa.

 

Ott a vasutak 1-3%-al részesedtek, és igen-igen nagy EU-s pénzek hatására már 5% fölött vannak.

 

Igaz az EU pénzeket inkább fővonalakra költötték.

Bonyolitja, (rontja) a helyzetet, hogy könnyű volt a 15 tagú EU--nak két gyengélkedő vasutat ( görög+portugál) támogatnia, mint most a hozományul kapott 8 új-eu vasutat.

 

 

 

 

 

Előzmény: Hentes2 (40)