izgaga Creative Commons License 2005.02.10 0 0 171
Üdv. Barbabianka:
Én ugyan nem 6 HP-s Evenruden cseréltem impellert, hanem 30 HP-s Vihr30elektronon,
de szerintem gyakorlatilag minden külmotoron ugyanarra a srófra megy a dolog.
Amúgy meg most kellene egy J4.5-ös SeaHorse-on, csakdeviszont nagyon hidegvan,
fűtött műhely v. garázs az meg nincsen. (Meg impeller senincs hozzá.)
Viszont van a fentemlített Johnsonhoz
javítási kézikönyvem, amit majd megnézek, szerintem nagyjábul ugyanaz lehet.
Naszóval, úgy általában: a vízszivattyú a vízalattirészben (underwater) van,
tipikusan az erőátviteli rész ("torpedóagy") tetején, de azzal egybeépítve.
Namost látható szok lenni az a nehány csavar, amiknek a kihajtásával a lábról
ezt a részt le lehet szerelni. Akkor látszik majd a vízpumpaház, amelyet általában
2 csavar rögzít az öntvényhez. A házat leszerelve látszik az impeller, amit cserélünk.
Előfordulhat, hogy a ház falában is vannak csíkos kopások, ekkor -ha lehet- házat
is cserélünk. Ami még fontos, az a vízpumpakerék (impeller) alatt lévő acéllemez
(impeller plate), ami ha kopott, sztén cserés, már amennyiben itt kies hazánkban
elő tudunk rántani a fiókból egy vadiúl impeller platét.
Azt szokták mondani, hogy az összeszerelés fordított sorrendben történik.
Ügyelni kell a tömítések, szimmeringek lehetőség szerinti cseréjére is.
A végén jön a feketeleves, amikor ezt a legalsórészt a csizmára vissza kell
szerelni. Ha már láttál vagy csináltál ilyet, akkor tudod, hogy miről van szó.
A Viharnál ez egy életre szóló élmény lehet..... A lényeg az, hogy minden elemnek:
erőátviteli közdarab (tengely), irányváltó kapcsolórúd, vízcső klappolni kell a
helyére. Pontosan. Különben nem jó, és akkor leszedni és kezdeni előlről.
Persze amikor összeillesztenéd a dolgokat, akkor el is tűnik a szemed elől!
Azért csüggedni nem szabad, ha az ember majd a 126-ikat csinálja, akkor
eccerű lesz.
Előzmény: Barbabianka (170)