Nem tagadom, hogy kérdéseimnek volt némi provokatív indíttatása.
DE:
A digitklíma többletigénye a manuálissal szemben egy vezérlőegység, amit márkától függően, általában 50-80 ezer forintplusszköltségért lehet megvásárolni. Ez nem akkora összeg egy új autó vásárlásakor aminek még a lehetőségétől is el kellene zárni a csúcsmodell vásárlóját. Szerintem...
A fedkompot csak példaként említettem, a lényeg ,hogy ezért a pénzért egy leegyszerűsitett,bár - az előd példájából kiindulva - kétségkívül megbízható KISAUTÓT kapsz.
A magyar piacon valóban a 2.5-3 millió forint közötti autók a legkelendőbbek, ám nem azért mert az emberek egy kicsi, szűk, legfeljebb átlagos felszereltségű, tőlünk nyugatabbra többségében másodautónak használt modellre vágynának. Inkább a nagyságrend a fontos: ez az összeg az ami még úgy 40 ezer forint körüli havi részlettel bevállalható. Egy átlagos magyar család ma általában egy autót tart és azt használja városi és hosszútávú utazásokra is, ez utóbbira viszont ez a kategória csak erős kompromisszumok árán alkalmas.
Az Ignis hazai gyártásának beindulásakor az ára mindjárt 3,5 millióról 2,5 millióra csökkent.
Ezt a gyakorlatot folytatva egy Liana-méretű modellel, az új Swift várható árában most egy alsóközepes autót gyárthatnánk Magyarországon, ami sokkal inkább kielégíthetné a hazai igényeket. Nem kellett volna-e ezeket a tényeket egy bevallottan piacvezető pozicióra törő gyártónak figyelembe venni a hasonló okok miatt Magyarországon soha igazán el nem fogadott, tulajdonképpen megbukott Wagon-R+ gyártásának befejezése után ?!