mas2000 Creative Commons License 2005.01.30 0 0 148

Sziasztok!

 

Itt új fiú vagyok, most rágtam át magam az egész topicon.

 

Úgy érzem, hogy az idő múlásával - mind a felvételkészítés, mind a prezentáció szerint - élesen kettévált az analóg/digitális technika

 

100Bolhával egyetértve a prezentáció felől elindulva lehet a (jó) képkészítés határait

kijelölni.

 

Most állt össze a poláros vetítéshez a műszaki arzenál, evvel kapcsolatban írnám le

észrevételeimet. Próbálok az ezt megelőző hozzászólásokra is utalni.

 

Felvételi technika: 24x36 dia, 2 db. egymás mellé helyezett X-700-as, 35mm obi

Vetítés: 2 db 250W-os vetítő 120mm fókusztáv, aránylag jó minőségű szemüveg

             és polárfólia. A "vászon" nagysága 16oX100cm.

 

- Valaki írta: a kép középső 50%-án érvényesül igazán a térhatás.....

                   A vetítő és a vászon távolsága úgy lett beállítva - 7m -, hogy kb. a

                   teljes kép 80-85%-a látszódik. Így ki lehet küszöbölni a

                   képszéleken amúgy is megjelenő bizonytalanságokat. Hogy a

                   vászonon kívül eső fény ne legyen zavaró, vagy valamilyen

                   fekete anyagot kell körbe elhelyezni, vagy "térbe" kell belógatni a 

                   vásznat

-.................: nálam is fellép az a jelenség, hogy a kép részletei nemcsak viz-           

                   szintes irányban, de függőleges is szétcsúsznak. Nem értem miért,

                   bizony zavarja a látványt, értsd. megerőlteti az agyat

-..................: bár a polárszűrők komoly fényesést jelentenek, mégis elegendő

                   ahhoz a visszavert fény, hogy élvezni lehessen a képet. Persze

                   egy kis plusz fény azért jót tenne.

 

-..................: A Fotómozaik idevonatkozó cikke alapján készült a "vászon",

                    ami tulajdonképpen egy öntapadós vinilfólia műanyaglapra ragasztva.

                    Problémám vele kettős:

                  1- Bizony elviszi a szineket. A fólia anyaga matt ezüst, ettől aztán

                      minden egy kékes-szürkés árnyalatba elmegy pl. a pirosok     

                      megszűnnek

 

                  2- A poláros fényt nem veri vissza 100%-ban, így a "kitakart" szem

                      is lát valami homályosat. (Össz. fényerő kb. 5%-a). Ettől aztán az

                      összkép- a kialakuló szellemkép miatt - bizony homályosnak hat.

 

                      Nem tudom kinek van tapasztalata, hogy a direkt erre a célra szánt

                      speciális vetítővásznaknál ezek a jelenségek fellépnek-e, és milyen

                      mértékben? Ha van ötlete, ossza meg velem.

 

                      Köszönöm mindenki türelmét