gyorsan belvárosi autópályát akartak készíteni
Kis anekdota: Amikor a BAH csomópontra meghírdették a tervpályázatot, a forgalmi előrebecslés nem a mai elrendezést indokolta, hanem hogy az Alkotás-Budaörsi tengelyében legyen felüljáró. Aztán valamelyik fejes leszólt, hogy hogy néz ki az, hogy a Rákóczi úton nem menne keresztül főút, és ekkor történt mg az, hogy minden forgalmi előrebecslás ellenére az a pályázat nyert, aki a fejes szellemében készítette el a tervet, nem a realitásoknak megfelelően.
Hasonló presztizsokokbók készült eredetileg el az Astoriánál elsőként a gyalogaluljáró: valamelyik világutazónk látta, hogy Bécsben van (az Operánál), és ez milyen jó dolog. Őt azonban a fejesek lehurrogták, hogy mit akarunk mi, és majd x évtized múlva talán mi is ott járunk. Az elsőt nem is az Astoriára gondolták. Azonban épült az Erzsébet híd, és hát a forgalomnak rá kellett zúdulnia a Rákóczi útra.....
(akkor ugye sokkal nagyobb gyalogosforgalom volt)
De visszatérve a gyorsforgalmi útra: pont a héten szembesültem vele, hogy vannak olyan emberek (nevet nem mondok), akik még mindig nem értek el a XI. századba, és hiányolják azt, hogy az M0-n belül nincs gyorsforgalmi út a budapesti szerkezeti tervben. A véleményes szerint erre igen nagy szükség lenne, hogy gyorsan el lehessen érni a belvárosba, és már csak azért is lenne rá igény (szerinte), mert a modal split folyamatosan csökken, kell az autósoknak a hely....
Szerencsére úgy tünik, le lesz gyorsan szerelve.