Törölt nick Creative Commons License 2005.01.21 0 0 83
Általános tévhit, hogy a mai tananyag sokkal több információt tartalmaz és ezzel sokkal több felesleges anyaggal tölti meg a nebulók fejét. Az igazság az, hogy a körités felesleges. Mindent el teoretizálnak. Tessék megnézni egy természettudománnyal (biológia, fizika, kémia) foglalkozó általános iskolai tankönyvet. Nem a leendő felnőtt mindennapi életéhez, általános müveltségéhez szükséges információkat adja meg, hanem az azokhoz való eljutás tudományelméleti fontolgatásaiba bonyolódik bele. Ez a tanár feladata lenne, ha igény merülne fel iránta (szakkörben, vagy különösen kiváncsi érdeklődő gyerek agyában), de nem kellene érthetetlenné tenni miatta a legegyszerübb természettudományi törvényszerüségeket is. Igy aztán csak feleslegesen magolnak, felelnek- mert valamire jegyet is kell adni/kapni - majd sürgősen törölik az egészet (mint hajdanában a friss magnótulajdonos, akinek csak pár kazettája volt, de mindig a legfrisebb számokat akarta felvenni rájuk) és a végén csak papirjuk van arról, hogy hány osztályt is végeztek. De a megfelelő alaptudás nélkül. Az órán való viselkedés/fegyelmezés, a számonkérés rosszúl értelmezett liberalizálása, a társadalmi viselkedési kódex megismertetésének teljes elhanyagolása, sikeresen megvalósitja a megálmodott konzum emberiség létrehozását. Mivel már láthatóan szülőként is saját hozzáállásukat adják tovább, klónozzák gyerekeikben is, még pár generáció és ez sikeresen meg is valósul. S akkor a deviánsoknak - de már jórészt ma is - azok fognak számitani, akik müveltek (de legalább tájékozottak), önálló gondolkodásuak, mások iránt empátiát mutató és viselkedni tudók lesznek.
Előzmény: banya (63)