...hmm... asszam ott lehet olyan vágányutat állítani melyiken V>40km/h az alkalmazható legnagyobb sebessség....
A T1, T2-n át csak olyat lehet beállítani, ami Vmax=40 km/h.
ezért mondom, hogy egyetlen ismétlőjelző és jól működő EÉVB is megállná a helyét
Nem értettél meg.
1 példa: Városlőd-Kislőd állomás Szfehérvár felőli bejárata előtt 5 (azaz öt) darab ism. jelző van, mert annyira kissugarú jobbos ívben van az egész.
Gondold végig mennyi távolság marad a bej. jelzőig akkor, ha:
- csak 1 ism. jelző van, az "Szabad" állásra utal, elhaladás után sárgába megy az EÉVB;
- 5 ism. jelző van, pl. az első kettőn zöld-fehér van, a 3.-on már sárga-fehér
és feltételezzük, hogy a mozd. vezető a sárga megjelenésekor/észrevételekor gyorsfékez.
Ami hozzátartozik a történethez: hiába műxik jól az EÉVB, akkor is van késedelem a jelváltás miatt. Addig ugyanis nem változik a vez.áll. jelzőn a jelzési kép, amíg ugyanabból a jelből min. 2-t nem értékelt ki a ber.
Magyarul: lehet, hogy te még a zöld EÉVB-vel mész neki a 3. sárga-fehér ism. jelzőnek, de már sarokba tudja vágni a vezér a féket, míg az 1 ism. jelzős variációnál ezt csak jelentős késéssel tudja megtenni, amely késedelem alatt értékes fékutat veszít el a vonat.