rugo- Creative Commons License 2005.01.13 0 0 512

És lőn csoda!

 

majdnem négy hónappal a káresemény után (perrel fenyegető leveleim és telefonos taprolódásaim nyomán/hatására(?)) ma délelőtt hívtak és közölték hogy a dolog "sinen van", a kártérítési összeget "utalásba tették" és cca 4-5 napon belül meg fog jelenni a számlámon, a papírokat küldik...

Az összeg nagyjából passzol az elvárásaimmal, kb fedezi a gép javítására fordított összeget - persze az értékcsökkenést sajnos nem (remélem a számlán is annyi lesz mint amennyit telefonba mondtak)

 

Tanulságként a következőket javaslom azoknak akik hasonló helyzetbe kerülenek:

 

(persze ez csak olyan esetre vonatkozik amikor egyértelműen vétlen áldozata vagy az esetnek és nem csont új gépről van szó - az enyém 5. évében volt/van)

 

1. a baleset helyszinén szerezd be legalább két tanú irásos nyilatkozatát az esetről (ez a későbbiekben nagyon hasznos tud lenni)

 

2. ha személyi sérülés nincs, ne kérj rendőri intézkedést (ha rendőri intézkedés van, akkor amig a rendőrség le nem zárja az ügyet rá se néznek a papírjaidra)

 

3. az autód megszemlézése során követeld hogy a kárbecslő azonnal szemlézze meg a károkozó gk-t is valamit szerezze be a károkozótól a nyilatkozatot amiben elismeri vétkességét (ez a jogalap elbirálásához kell, nálam 2 hónappal az eset után kezdtek ezek után menni és marha nehezen ment a dolog)

 

4. Minden szükséges papirról csinálj fénymásolatot (biztos ami biztos)

 

5. kb 2 héttel a szemlézés után kezd el hívogatni a kárszakértő céget (Pécs) hogy elkészítették-e a szakértést és megküldték-e a biztosítónak? Hogy GT van vagy nincs azt már itt elárulják - ha megkérdezed. Ez alapján eldöntheted hogy elkezded javíttatni a gépet vagy letolod a szemetesbe :) (A gyári, originál alkatrészekkel történő márkaszervizes javítás az horror...felejtsd el, javíttasd a gépet szakemberrel, megbizható helyen, de jobbára bontott alkatrészekből! A fontos biztonsági elemeknél viszont tartsd magat a gyári/új cuccokhoz! Igy valami elviselhető ráfordítással összehozható az eredeti állapottal majdnem azonos gép.

(viszont pénz kell hozzá mert mire a gép elkészül is fizetned kell addig a biztosító tuti hogy még nem fizet)

 

javitassam vagy eladjam a roncsot? Ez egy nehéz döntés.

Ki kell kalkulálni a dolgot:

 - kérj a márkaszerviztől árajánlatot (ezt a kárbecslőnek is oda kell adni)

 - járj utána hogy bontott cuccok felhasználásával mennyiből lenne meg a gép javítása

 - csináltass egy törés előtti forgalmi (eladási) EUROTAX értékszámítást

 - becsüld meg hogy mennyi lehet a roncsérték

 - a kettő különbözete amire maximum és kb számíthatsz

 - ha az autó első tulajos, jó állapotu meg a szívedhez nött és a roncsérték + kártárítésből nem tudsz jobbat venni, no meg egyéb okok miatt sem akarod lecserélni akkor érdemes javításon gondolkodni.

 

6. a akárszakértői vélemény elkészülte után egy héttel kezdődően kezd el nyaggatni minden lehetséges formában a biztosítót (telefonon, levélben, személyesen)

 

7. Ne bizz abban hogy "majd csak történik valami" Ha nem nyaggatod Őket semmi sem történik, a papírjaid pihennek a fiók mélyén.

 

8. Célszerű kész tények elé állítani őket: számold ki magad a kértérítési igényedet és irásban küld meg azzal hogy 8 napon belül a késedelmi kamatokkal együtt utalják az összeget... (Ebből látszik hogy nem nézhetnek madárnak, tudod hogy mi a dörgés...)

 

9. ha semmi reakció nyugodtan "fenegyetőzz" perrel (ez nem fogja őket megijeszteni, de egy kicsit talán gyorsabb ügyintézésre ösztökéli őkete.

 

10. folyamatosan nyaggasd őket (telefonon, személyesem, levélben)

 

11. ismételd a 10-et.

 

12. légy határozott de mindig udvarias, ne hagyd hogy elboruljon az agyad...!

 

13. ha telefonon érdeklődsz tök felesleges a kárügyintéződet kérni, mert a kapcsolás után úgysem veszi fel a telefont... Sokkal hasznosabb ha megkéred a "telefonos ügyfélszolgálatos" hogy ezt-és ezt kérdezze meg a kárügyintézétől, ez és ez a kérésed, ezt-és ezt szeretnéd megtudni és szíveskedjen visszahívni. (Ezt betartják, minden ilyen igéretük után a megadott időpontban rendesen visszahívtak)

 

Hát kb ennyi amiket tanácsolni tudok.

 

 

Összességében ha a dolog nem húzodott volna el 4 hónapig (szerintem ugyan ezt 2 hét alatt le lehetett volna rendezni) akkor olyan túl nagy problémát nem is látnék a dologgal.

 

Köszöm minden topiclakónak az értékes tanácsokat amellyel engem is elláttak a dolog kezdetén és amelyek nagyban segítettek hogy azért eljutottam idáig hogy itt állok a dolog rendeződésének küszöbén.

(Remélem nem kiabálom el a dolgot és nem ér semmi "meglepetés")

 

üdv

 

rugo

 

Előzmény: Woller (511)