pancserzoli Creative Commons License 2005.01.12 0 0 285
Kedves Kisvasutas,

bizony futnak még a volt SZU területén a D és a D1 vonatok, múzeumi példányok is vannak belőle, és a vasútmániások nagyon is megbecsülik őket. Legalábbis rendes, karbantartott honlapokat tartanak fenn, folyamatosan frissülő tartalommal. Érdemes körbejárni őket. Kiindulásként:
d1 link dieselpojezd d1 fotoexpress

Amit én kitanulmányoztam:

300-as számig D jelűek a vonatok, ezeket a kissé egyszerűbb homloklámpákról lehet felismerni. A 300 felettiek a D1-es. Egy őspéldány, a D-029-es Észtországban van meg, Szt.Péterváron a DM-24 néven egy egykocsisított változat a vasútfőnök kocsija, de ugyanitt a D1-719-es első kocsija múzeumi példány. Kazahsztánban a D-078-as rohad. Jutott belőle Észtországba, Litvániába, Oroszországban, Ukrajnába és még Moldáviába is. A legmagasabb szám, amiről képem van, a D1-805-ös.

Tarka az összkép.

Nagyon nagy sorozat ment ki, ennek örülhetünk. Tudnivaló azért az is, hogy ekkora szovjet export változatlan konstrukcióval és fapados(!) minőségben bizony hátravethette a fejlesztést a Kőbányai úton, mint ahogy az sem volt szerencsés, hogy kb. 1960-ig Óbudán gőzhajókat gyártottunk szovjet exportra, és az Ikarus is ennek köszönhette a 200-as sorozat hatalmas gyártási volumenét.

Üdv:

pancserzoli
Előzmény: kisvautas (280)