exmv Creative Commons License 2005.01.11 0 0 32

Most van elősször olyan vezérigazgatónk, aki nyíltan kijelenti, hogy be kell zárni a mellékvonalakat. Ezt látná Baross Gábor.

 

Valamelyik topicban már leírtam a gondolatmenetet:

Szigorúan gazdaságossági szempontból van létjogosultsága egy-egy kihasználatlan mellékvonalon a forgalom szüneteltetésének, vagy beszüntetésének. Az más kérdés, hogy jóérzésű vasutas és vasútbarát (engem is beleértve) ezen szívja a fogát.

Meg lehet közelíteni a kérdést szociális oldalról is: amíg van közlekedés, addig van munka is, illetve a vonal melletti településeknek még most is egyfajta 'rangot' ad, hogy van vasútja. Ez a megközelítés azonban nem a vasútvállalat dolga, hanem politika.

A vasútnak szerintem az volna a dolga, hogy a kevéssé kihasznált mellékvonalakon értelmes menetrend bevezetésével, fuvarszerzéssel javítsa a hatékonyságot. Ezekre viszont az utóbbi néhány évben inkább csak negatív példákat láthattunk. :(

Előzmény: elmond (28)