Motoros1977 Creative Commons License 2005.01.06 0 0 56

Talaltam egy regi Origos cikket, amiben az NEC egy 30masodperc alatt toltheto akkumulatort fejlesztett ki. Gyartasa olcso es kornyezetbarat alapanyagbol tortenik ezert nem lesz dragabb mint az eddigi  akkumulatorok. Felhasznalasi teruletnek elsosorban a hibrid autokat es mas nagy energiaigenyu keszulekeket jelultek meg. A prototipus ugy nezett ki mint egy gombelem.

Ami miatt kicsit kacsanak erzem ezt a cikket az, hogy sem a forras linkjet nem adtak meg, nem adtak meg egyettlen adatot sem a 30 masodpercen es az NEC neven kivul, raadasul az NEC oldalan a sajat archivumaban sem talaltam semmit errol.

 

Amiert megis hiszek a cikknek az az hogy ezekben a mini taviranyitos autokban is 30masodperc alatt toltheto akkuk vannak es nem kondenzator amit eddig hittem. Ezt pedig azert hittem mert ilyen kismeretu robotokban pl az Epson kondenzatort hasznalt az energiatarolasra. (sajnos a kondi onkisulese tul nagy ezert hosszutavu energiatarolasra nem alkalmasak)

 

Viszont talatam egy NEC ceruza akku gyorstolto komplet dokumentaciojat a jelalakkal szamitasokkal a processzorra toltendo szoftverrel, kapcsolasi rajzzal.

 

Sajnos a magyarok rahangolodassal mukodo 10perces gyorstoltojerol meg az eredeti cikket sem talaltam  meg (emlekeim szerint ott sem volt forras megjeloles), es semmi mas anyagot sem talaltam, szoval lehet hogy ez is kamu, de persze orulnek ha valaki megtalalna es megosztana a linket a forummal.

 

A 10perces toltesido azonban korantsem lehetettlen,az Ansmann gyart 10perces toltott, raadasul nem is kell hozza speci akku mint a varta 15perces toltojehez, legalabb is igy vettem ki.

http://www.ansmann.de/en/index.htm?tab=description&pid=614&pr2id=&appid=

Persze nagyban egy kicsit problemasabb lenne ez, de ebbol latszik hogy nem lehetettlen megoldani.

 

Masik amin gondolkodok, hogy egy csomo autogyar mar, igaz par darabot, de gyartott tuzeloanyag cellas kocsikat es csepfolyos hidrogennel mukodtek. Namost ha ez mukodik akkor egy elektromos hidrogen fejlesztot beepiteni. Ezzel megoldodna az akkumlator toltes problemaja, hiszen hirdogen tolto alomas mar jopar van nemetorszagban, ha meg otthon akarod tolteni igaz joval lassabban de megteheted biztonsagosan, ugyanis a hidrogen toltes legveszelyesebb pontja a toltocso csatlakoztatasa amit a hidrogen kutaknal robotok csinalnak.

 

Persze meg mindig ott a problema hogy a tuzeloanyag cella alacsony homersekleten nem mukodik, azaz hidegben nem lehet beinditani, a kicsapodott viz magfagyasaval pedig karosithatja a cellat, de eziranyban mar egeszen jo eredmenyeket ertek el a japan fejlesztok.