CSerfa Creative Commons License 2005.01.06 0 0 254

Mekkora butaságot olvasok, hogy szolgálati elöljáró. Jaj!

Hogy olyan elöljáró, akit szolgálni kell! Jaj, jaj!

Ez istentelen, eretnek dolog!

 

Akit szolgálni kell, az uralkodik. Az uralkodás pedig egyértelműen tiltott Krisztusban. Egy (azaz egy fő) Úr van az EGyházban. Egy Fő.

 

Az elöljáró meg nem szolga. Esetleg a szolgák közt elöljáró. A szolgák, szolgálatra rendeltek nem elöljárók. Ez is nagy tévedés.

Legalábbis Istenben így van.

Amíg Jákób testben bízott Ézsau felé mentében, a szolgái előtte mentek. De mikor Istentól áldást (és gondolom, hitet is) nyert, többé nem szolgái mentek előtte, ő állt az élükre, vallván a Magasságos Istent.

Mondjuk a mai főbb "elöljárók" előtt persze szolgáik, testőrök, rendezők mennek, el kéne ezen gondolkodni.

 

Aztán a pásztorok soha nem voltak elöljárók. Sem a tejjel itatók, sem a legeltetők. Ahogy a valóságos pásztor is többnyire a nyáj közelkében van, és hagyja az állatokat oda menni, ahol jobb a kaja, legfeljebb a legelő útját határozza meg (hogy hova menjenek) a főpásztor. De, hogy a nyáj élén legyen pásztor, ez nem volt sem a Bibliában, sem a valóságban. Irtó satnya maradnak az a nyáj, ahol így lenne.

 

Aztán olyat olvasok, hogy méltó a munkás a bérére. Igen ám, de ez a béres. A béres meg nem jó pásztornak. Így is áll a Bibliában, tessék olvasni!

Aztán aki szolgálni megy, abból részesül, amit az első házban adnak neki, ahol befogadták, nem részesül pedig abból sem, csak, amíg nyomtat (a nyomtató ökörnek, apostol is említette, sem kötik fel a száját, amíg nyomtat, de csak addig, nem hagyják utána is a gabona közt, hogy meghízzon, elterpeszkedjen, és teledzsuvázza saját ...-al a gabonát).

Semmivel több nem jár a szolgálatnak, mint a legegyszerűbbeknek, azért az ökör sem ember, ha embereknek is nyomtat. Elégedjen is meg vele, ha van mit ennie és öltöznie. Ahogy Jézus is rendelte, azt egye, amit elébe adnak. És bizony ne halmozzon fel, erszény, két ruha sem lehet!

Ha nem elég neki ez, hogy mondjuk hetente egyszer, vagy kétszer ehet, menjen el dolgozni, ahogy Pál rendelte mindenkinek, még az evangélistának is.

Tized, meg adomány, nem a szolgálatnak jár (nem béres az), hanem abból fizesség a kertészt, a gyermekvigyázót-buszvezetőt, mittománmit, meg a számlákat. És abból adjanak a szegényeknek, és ne adjanak a szolgáknak, ne tegyék őket béressé, különösen a szóval tanítókat, a békesség hirdetőit (Krisztus ezzel küldte tanítványait).

 

CSerfa