mestska!
Azért közlekedés üzemi szempontból az építőmérnöki képzés nem épp nyerő! Villamos vonalat építeni egy dolog és azon járművet közlekedtetni, forgalmat irányítani egy másik. az előbbi tevékenységet már minden közlelekedési vállalat kiszervezte magából! Vajon miért? Mert az alaptevékenységhez nem kapcsolódik. Tény a pályafenntartáshoz ideálisabb az építőmérnöki képzettésg, mint más. De többinél már inkább hátrány. Máshol lényegében nulláról indul az építőmérnök. Jogi és közgazdasági ismereteit csak az irányítástechnikai, üzemszervezési ismereteit múlják alul...
Azért annyi vasúti tervezeőre nincs szükség? Építenek 5 évente 700 elfuserált méter? Ne már... Egyébként a vasútépítési tanszéken még doktorandusz is lehettem volna, bár lehet, hogy még mindig, de az ottani képzés 90%-a nem épp vasúti jellegű és még csak nem is közúti...
Ha a közlekedésmérnöki helyett gépész és építő lesz, az tönkre is vágná az egészet. Az előbbi már így is nagyon felül van reprezentálva. A gépészek utálják a számítógépeket, azok programozásában sem jeleskednek, a közgázt, jogot és a közlekedés automatikát is hanyagolják. Biztos hogy jó üzemeltetők lennének? Aligha. Meg tudnák szervezni egy küldemény útját? Aligha... Szép kis jövő lenne...
Mit tudnak Írországban az építőmérnöki karról?