tom sawyer Creative Commons License 2004.12.21 0 0 85
Ez nem egy eccerű probléma, még egy sokkal mezeibb gépnél is.Időközben annyi átalakítás történt a széria gépeken is (nem hogy egy prototipusnál), hogy szinte lehetetlen az eredeti állapotot visszaállítani.Ez egyre világossabbá vált minnél több iparvasúti mozdonyt kerestem fel.Elsősorban dácsiák érdekeltek, de láttam egy pár bobót, és zetort is.Ilyen gépeken olyan dolgokat lehet még látni amit a mávosokon már rég nem.Pl.az A25 030-ason van még eredeti fűtőtest a vezetőálláson, valamint eredeti kismegszakítók, de lehetne említeni az Ikarusnál lévő A29 021-et is ami főműhelyt még sose látott (ahogy a román barátaink megcsinálták úgy van).Ha miliomos lennék rögtön megvenném azt a gépet.Lehet hogy ez így hülyeség de ha már kiállítási darabnak szánnak egy mozdonyt akkor az legyen korhű az ilyen apróságokban is, ne csak a festésben.A leg tutibb az lenne ha egy sorozatból több példányt is meglehetne őrizni (pl.a sorozat elejéről és a végéről)ha viszonylag sok eltérés van, és azok látványosak.Ezzel szemben ha jól tudom csak az M47 1001 van kijelölve, és se M43 se M47 2000 nem lesz a füstiben.Ez utóbbiból csak annyival van annyi ami itt volt (75db), még ha szar volt akkor is elkéne tenni egyet.
Előzmény: Vendégsín (76)