szakipilota Creative Commons License 2004.12.19 0 0 394

Tisztelt Olvasók!

 

Lehet, hogy bődületes hibát követek el azzal, hogy a nevemet is adom a leírtakhoz, de úgy érzem így helyes!

Egy fapados légitársaságnál repülök elsőtisztként. 17-én Párizsba indultunk volna (elvileg időben) de 17-18-án történt ugye az az ónos esős eset. 17-én éjjeltől 18-án hajnalig vártunk a jégtelenítő autóra kb 3 órát! Végül elvittük az egyébként ORY-ra induló utasainkat CDG-re (mivel ORY éjfélkor bezár, de a légitársaság, az utasok iránti tiszteletből inkább másik repteret válsztott aznapra, így nem kellett törölni a járatot) Ma ismét repültem Rómába, ma pushback autó nem volt időre!

Az utasaink bármilyen késésért a légitársaságot okalják, sokszor azonban nem tudják, hogy tőlünk független okok miatt nem tudjuk teljesíteni a vállalt indulási és érkezési időpontokat.

Számomra olyan egyszerű, hogyha május 1-től (de már előtte is) így megnőtt a kiszolgálandó gépek száma Ferihegyen, és az eddig is kevés X (nem tudom pontosan hány van) darabszámú jégtelenítő autó tavaly is kevés volt minden gép időben történő jégtelenítésére akkor be kellene szerezni még egy párat! Ugyanezt  gondolom a pushback autókkal kapcsolatban is! Vagy tévedek? Rossz véleményen vagyok? Tudom, hogy ezek a járművek esetleg több tíz milliós tételek, de mint köztudott, és erre az Airport Rt. nagyon büszke, Magyarország második legtöbb nyereségét termelő állami cégéről van szó! Saját erőből, állami támogatás nélkül újítják fel az egyes terminált. A cégek a kiszolgálásért csillagászati összegeket fizetnek. Ebből a rengeteg bevételből nem telik még egy pár eszközre azért, hogy mindenki megelégedésére tudja végezni az Rt a munkáját? Nem hiszem! Az a baj, hogy amikor nincs pushback, vagy jégtelenítő, akkor azok a főnökök akik a beszerzésről dönthetnének meleg irodában tétlenkednek (ha egyáltalán bent vannak a munkahelyükön). Az alkalmazottaik meg kint megfagynak a betonon (a főnökeikéhez képest minimális fizetésért, pedig a valóban érdemi munkát ők végzik el, és a főnökeik fizetéséért is ők dolgoznak meg), és közben ők találkoznak a gépszemélyzetek negatív, nemtetszést kifejező véleményével. A melóson csattan az ostor, holott Ő aztán igazán nem tehet arról hogy ónos eső esett, és a főnökeiknek egész nyáron eszébe sem jutott, hogy télen esetleg lesz hó, jég, de nem szerzünk be az üzemeléshez szükséges eszközöket, merthát ugye globális felmelegedés van, és esetleg idén elmarad a tél! Ha jól tudom a repteret állami pénzen az adófizetők pénzéből építették, ha esetleg kölcsönt vettek fel rá, azt az adófizetők pénzéből kell visszafizetni. Az Rt nek ölébe hullott egy cég ami szinte mindennel rendelkezett. Minimális fejlesztéseket végeztek is azóta, de ez szerintem messze elmarad a szükségestől, holott pénz lenne rá! Kicsit úgy érzem, hogy mindig a bürokratikus útvesztőkben bolyonganak, és meg sem tudják mondani merre a kiút! Még nem pörgött fel szerintem az Rt vezetése arra a szintre amit egy 21. századi, forgalom szempontjából dinamikusan fejlődő reptér megkíván! Kellene csinálni egy közvélemény kutatást az egyszerű dolgozók körében, hogy szerintük milyen eszközökre lenne szüksége még az Airportnak a kiváló munkavégzéshez. Szerintük szükség van e még több jégtelenítő autóra, pushback autóra, néha marshallerre? Szerintem egyértelmű igen lenne a válasz!

Végül két költői kérdés, bár igazából szeretnék rá választ: Mikor lesz annyi eszköz Ferihegyen hogy egyszerre akár több (esetleg 10) induló gépet is ki tudjanak szolgálni?  

Mikor jön el az az idő amikor nem kell fizetni azért a handlingért amikor az Rt hibájából (eszköztelenségéből) nem tud elmenni időben egy repülőgép?

 

Jó munkát a betonon dolgozóknak, a vezetőknek pedig kellemes ébredést kívánok!

Tisztelettel

Szakács Gábor