seTTebello Creative Commons License 2004.12.18 0 0 220
Elég sokat, a nagytopikon és a gépészeknél keress rá.

>>A román honlapokon egyértelműnek tűnik, hogy a Malaxa az Malaxa, igaz Ganz motorral. Máshol a Ganztól eredeztetik.

A cég Nicolae Malaxa mérnök tulajdona volt. A cég elég sok motorkocsit is gyártott, mivel N. Malaxa jó barátságban volt II. Károly királlyal. Ezekből az Árpád motorkocsikból tavaly még járt néhány nem felújított példány Arad - Nagylak (vagy csak Magyarpécska?) között, idén már nem láttam őket. Állítólag Temesváron még vannak. Biztosan járnak ilyenek Iasiban, ezek felújított motorkocsik. A Ganz motoros forgóvázakat is szállított, de nem tudom mennyit.

>>Mennyiben lehetett a vonat Ganz licensz?

Én tudom, hogy teljes egészében, de a románok variáltak rajta egy kicsit. Főleg a homlikfalat változtatták meg.

>>1936-37-ben 18 Árpádot és 3 kétrészes vonatot vásárolt a CFR, de azok nem ilyenek voltak

De pontosan olyanok voltak, mint a későbbi Malaxák. Az egyik aradi motorkocsi 1949 - es és úgy néz ki, mint egy Árpád. A 3 kétrészes vonatból pedig két fajta volt, egy usgyi és 2 desiro tengelyelrendezésű. Néhány éve még biztos járt belőle, az egyik a Bánátban a másik Szebennél. De ezekre azt is hallottam, hogy Maybachok. Nem tudom miért lennének azok.

Előzmény: pancserzoli (216)