Ha már itt is szóbakerült a győri tuja, akkor ide is beteszem irományomat:
Üdv mindenkinek!
A győri villamos ötletekhez egy-két szót:
Majdnem volt a városban villamosjárat, az 1900' évek elején, már valamennyit le is fektettek belőle, de az I. világháború végén a bevonuló román csapatok felszedték, és az ágyú gyárral (most Brassóban van) együtt elvitték. Sajnos képi anyag nincs hozzá, de egy pár évvel ezelőtt egy középiskolás helytörténeti dolgozatban olvastam, hogy ano az Újvárosi (Győr keleti része) kerekedelmi negyedből vzetett volna az akkoriban kiépített nívós munkás "lakótelep" felé (mai gyárvárosi rész közepe: Mátyás tér, Kölcsey u.) Ez durván 3-4 km hosszú, kele-nyugat irányú vonalvezetést jelentett. Az akkori beruházás anyagi fedezetének nem kis hányadát az akkori kereskedelmi kamara (közvetve azok a kereskedők, akiknek újvárosban volt üzletük) állta. Erről a városi levéltárban megvannak az iratok.
Tehát, ha nem is volt soha villamos Győrben, de már öregapánk szüleinek az idelyében is felmerült a kiépítés ötlete.
A vonalvezetésről: még semmi konkrétum nincs, hiszen csak közeli (10 év) jövőre gondolva vetődött föl az ötlet a honatyákban. Csakhogy egy kicsit hűvösebbre fogjam: az újság (Kisalföld) nem írta, de "illetékes" forrásból az a hír járja, hogy a belvárost k-ny irányban kis tengelynyomású
elektromos midi buszokkal látnák el. Ez ugyan nem alternatívája a vill. vonalnak, de a beruházások nagysága miatt csak ez egyik kerülhet kiépítésre. Ezt eldönteni a városatyák felelőssége. A döntéseket sajna közvetlenül befolyásolni nem tudjuk, de számos fórumon többed magammal "gyártjuk" a jobbnál jobb ötleteket, többek között a
Jump424 által említett fórumon is. Ami elkeserítő, hogy az illetékesek nem negyon dugják az orrukat a fórumra :(
Hajrá győri vili....