GADA Creative Commons License 2004.12.15 0 0 7

Na, akkor engedek a tömegek nyomásának :))

Kényelem:

az első utam egy 150 km-es hazamotorozás volt. Az űléspozíció tökéletes. Se a derekam (ami kényes) se a térdem (ami rozoga) nem érzett semmit, ami miatt ne tudtam volna még ugyanennyit menni egy seggel. Eleinte kicsit furcsa volt, hogy a kezemet jobban kell nyujtani, mint egy endurón, de ez 10 km alatt elmúlt. A szélvédelem egészen kabriós. A magasabbik állásba állított szélvédő tökéletesen megvédett a +1 fokos menetszéltől, épp csak a fejem tetejét csapkodta a turbulencia. (erre lehet megoldás a túraplexi). Ami meglepett, hogy a térdemről milyen jól letereli a menetszelet az a kis spoiler a hűtő mellett. Az űlés keménysége éppen megfelelő ahhoz, hogy kicsit mocorogni tudjak rajta, de ne nyomjon.

Vezethetőség:

A nagy súly, amivel riogattam magam, csak papíron érezhető. Ahogy mozgásban van a gép, olyan kezes, mint egy kismotor. Semmi gondom nem volt a sorok között sem a fehérvári belvárosban, de még a tologatással sem. Ugyan nagyobb a teste, mint az eddigi motorjaimé, de a kormányvég ugyanott van, így aztán elférek bárhol, ahol eddig is, és érdekes módon fordulékonyabb, mint a KTM-em volt (A kormány nagyobb fokban fordítható el és elég széles is). Eddig főleg aszfalton van  tapasztalatom, de különösebb tehetetlenséget sem érzek a súly miatt, ami valószínüleg az elég mély súlypontnak köszönhető. Persze vizes füvet, sarat azért nem vállalnék be. Azért próbáltam földúton is, állva vezetni. Nem egy hard enduro, nyilván, de elboldogultam vele. A sebességváltás nem egyszerű, mert a sebváltó űlő helyzethez van belőve, de ezt leszámítva kezelhető. Mondom száraz úton, mert azért egy komoly saras kitörést nem biztos, hogy meg tudnék fogni. (250 kiló az 250 kiló, na meg a 98 Nm).

A fékhatás szintén meglepett. Próbálgattam megblokkolni a kereket. Hát, nem nagyon ment. Satu féknél 60-70-ről zokszó és rosszindulat nélkül állt meg. Semmi megcsúszás, kitörés. Nemhiába, a Dual CBS.  Nagyon biztonságos érzés. (estem már nagyot leblokkolt kicsúszó elsőkerékkel -előző vassal persze)

Motor:

4500 fölé egyelőre nem pörgettem és a hirtelen terhelésváltásokat is hagyom a 2. ezer km-re, de azért érződik az erő. A nyomatékban sehol egy gödör. Gyakorlatilag 2000-től folyamatosan adja le az erőt, és már kisebb gázra is emelgeti az ormányát. Olyan, mint ha automata váltója lenne. 1500 körül kezdi rázni a fejét, ha gyorsítani akarok, de egyenletes tempóval elviseli. Az előzőleg próbált 5 sebességeshez képest sokat javít a 6. sebesség. Nincs az az érzés 140-nél, hogy kéne még egyet kapcsolni, és a rövidebb fokozatok miatt dinamikusabbnak is tűnik.

Összességében bársonyos járás, szép V2-es brummogás, és bárhol mozdgósítható bivaly nyomaték. Fogyasztást tekintve még nem mérvaó az első 200km, de egyenletes 130-nál 6,2 liter körül, 80-nál 4,7 körül mutat a műszer.

Futómű: még tapasztalom a hátsó beállítást. Síma, vagy kicsit egyenetlen úton nagyon stabil, de nagyobb kátyuk, buckák azért megszórják. Persze nem érdemli meg, hogy a világ talán legjobb futóművével felszerelt KTM Adventure-höz hasonlítsam, de ahhoz vagyok szokva. Szóval most lassítanom kell a vasúti átjáróknál, az sem baj, ha kiállok a nyeregből.

Na, egyelőre ennyi. Télire mindenesetre nem állítom le, ha csak tehetem megyek egy-egy pár tucat km-t.

Ami még hiányzik: markolatfűtés (így télire jól jönne) és a közép sztender, ha másért nem, az egyszerűbb lánckenés miatt. Bukócsö és topcase már úton van.

 

Nademostmáraztán LEGYENTAVASZ. DE MOST!!

:))

 

Gada

Előzmény: Varadero (6)