széles tamás Creative Commons License 2004.12.14 0 0 1527

Szerény nyomott véleményem szerint hiba lenne ha egy jogszabály taxa-tive sorolná fel, hogy mely vizsgálatok esetében (illetve után) kell "berepülni" a gépet. Gondoljunk csak bele, mennyi géptípust üzemeltetnek csak hazánkban? És ezeknek hány specifikációja van, melyeknek apróbb eltérésekkel más és más a szervizigényük, másként hatnak a gépre egy javítást  követően.

 

Könyörgöm, tartsuk már annyira felnőttnek a hazai szakembergárdát, hogy  el tudják dönteni, mi az ami jelentősen befolyásolja egy repülő eszköz repülési tulajdonságát, és mi nem!

 

Vegyünk egy általam kitalált (ezért bado olvtárs szavaival szólva rossz) példát!

Egy Cessna utasterét újrakárpitoznak. Ez jelentősen képes megváltoztatni a gép súlyponti helyzetét?

 

Igen!

Nem!

 

Igen akkor, ha a kárpit anyagában, súlyában más, mit az előző volt. Például: egy nehéz plüssel váltják fel az előzőt, mely egyszerű vászon volt.

 

Nem akkor, ha az eddígi epermintás vászon holnaptól bugyirózsaszínű vászon lesz, és az anyagok kg/m2 súlya egyforma.

 

Ebből az egyszerű példából remélem érzékelhető, hiogy a bugyirózsaszínű vászon esetében nem indokolt a berepülés, valószínüleg a hatóság sem fogja erőltetni, sőtt az éves vizsgálatra is színvak pilótát küldenek! :-)

 

Cavok-ot magunknak!

Előzmény: HA-Roli (1526)