Tisztelt Bátori Úr,
Sajnos a kutya itt van elásva a PLH-ban is többek között:
"sőt a jelenlegi jogszabály szerint egyáltalán nem kellene berepülni. Más kérdés, hogy vannak olyan hatósági berepülőpilóták ...."
Most kell vagy nem ? Előírja vagy nem a jogszabály ? Ha nem akkor miért, milyen jogcímen,...?
Igazából engem már hálisten nem érintenek, remélem még sokáig a PLH-s dolgog, mivel mint ahogyan említettem az LBA-val állok kapcsolatban, de de azért rajtam kívül sok szerencsétlen repülőklub-ot és magánembert azért komolyan érint.
Csak, hogy hogyan is képes működni egy légügyi hivatal jelenleg Európában (LBA):
3 hét után az első érdeklődő email (nem ismerve senkit, csak egy általános információs email címre!!!!) elküldése után a kezemben van a új légialkalmassági és lajstromozási dokumentum. Mindez még került még két-három pontosító email (!!!) és egy levélben elküldött néhány szükséges dokumentum (adásvételi, útlevélmásolat, biztosítási igazolás, kitöltött formanyomtatvány a kérelemhez, semmi több) után, gyakorlatilag INGYEN !!!!!!
Csak, hogy mik változtak a tranzakció során:
- a légijármű tulajdonosa
- az új tulajdonos más ország állapolgára.
- a légijármű regisztrációja
- a légijármű légialkalmasságija
Mibe és mennyi időbe került volna ez a PLH-ban (tudom a választ: sokba és sok időbe, és ha van egy kis szerencsém, még meg sem semmisül a hatósági berepülés során) ?
Ezzel én ezt a témát részemről lezárnám, természetesen bárkinek szivesen adok tanácsot, ha hasonló feladat előtt áll, bár igazából automatikus és egyszerű a dolog.