Hello,
Bocsi, hogy OFF témával zavarlak itt, de úgy látom, hogy ebben a fórumban vagy a legaktívabb.
Kenéstechnikai kérdésekkel fordulnék hozzád.
1. Az 5W-30-as olajoknak milyen spéci jellemzője van, amiért ilyet írhatnak elő egy motorhoz? A motor konkrétan egy '90-es évek elejei konstrukciójú V8. Dupla vezérműtengelyes, 4 szelepes, teljesen alu motor. Én úgy láttam, hogy dízel motorokhoz javasolnak ilyen viszkozitású olajakat.
2. Lehetséges az, hogy csak azért adtak meg gyárilag 5W-30-as olajat, mert akkor még nem volt általános az 5W-40, de nyugodtan lehetne használni azt is? Vagy minden képen érdemes betartani a gyári előírást?
3. Mi lehet az oka, hogy 8000 km a gyárilag megadott olajcsere periódus? Kicsit kevésnek tűnik, ahhoz képest, hogy abban az időben is minimum 10000 km volt az általános? A nagyobb igénybevétel indokolja ezt? Vagy valami más oka is lehet?
Hasonlót figyeltem meg új konstrukciójú amcsi gépnél is. Lényegesen gyakoribb olajcsere periódust írnak elő, mint az összehasonlításban szereplő többi, egyébként ugyan olyan hengerelrendezésű és teljesítményű európai autónál.
Kb. ezekre lennék kíváncsi, ha tudsz légyszi válaszolj. Köszi.