Fürösztölő Creative Commons License 2004.11.25 0 0 1460

Úgy gondolom itt nem bakikról van szó.

 

Sokan azt bizonygatják, hogy MG egy tárgyhoz hű filmet kívánt csinálni, ehhez kellett az eredeti nyelv - amelyet hosszas kutatás után rekonstruáltak, miközben még ma is vannak akik ezt a nyelvet beszélik / egy pár száz fős csoport palesztina hegyei között / - a laktanyai latin, a zsidó főpapok korhű ruhája stb. Sőt egyesek szerint antiszemitának is nevezhető ezekért a jegyekért. Miközben pont Jézustól tagadta meg zsidó mivoltját. / Nem vagyok az! /

Azt sem értette meg, hogy itt pusztán egy vallási ellentétről volt szó, amelybe politikai színezetet is hoztak egyesek.

 

A kisértő személye elhibázott, hiszen ezzel levette a mi vállunkról a terhet, és azt egy nemtelen kivülállóra ruházta, miközben MI itéltük el Őt. Ha most jönne el hozzánk, úgyan úgy járnánk el vele szemben mint akkor.

 

A főhősből hiányzott a szeretet, a bátorság - inkább beletörődőtnek tünt - " úgy beszélt mint akinek hatalma van". És még sok minden más.

 

Amiket felsoroltam, talán valaki szerint belefér a művészi szabadságba, de akkor ne mondják, hogy egy apróságokra is ügyelő film volt.

 

A 39 korbácsütés pedig azért volt fontos, mert ezt a zsidó előírások szigorúan vették. Ha nem voltak biztos a számolásban inkább kevesebbet ütöttek. Pilátus nem hágta át az ország ez irányú hagyományait, a katonák atrocitásai elképzelhetetlenek voltak egy fegyelméről hires hadseregben. A Veronika kendő így nem keletkezhetett. C. Simon a mezőről jött, ez sem tünt ki a filmből és összességében egy sokkal jobb film is születhetett volna, nem egy ilyen.

 

 

Előzmény: Pueblo (1456)