Hi!!
A fogyasztáshoz (illetve annak méréséhez) szólnék hozzá.
Többféle képpen is tudnak fogyit mérni:
1: a leg egyszerűbb: egy mechanikus átfolyásmérővel mérik a tankból kiszívot és oda visszafolyt gázolaj különbségét. A különbség lesz a valóban elégetett üa. mennyiség. Ebből egy egyszerű műveletsorral visszakaphatod a pill. fogyasztást.
2: mérik a befecskendezési idő hosszát (nem mechanikus adagolónál az ámítógép tudja), tudják az üzemanyagnyomást (mert persze be van állítva gyárilag) és az átfolyási kerestmetszetet és a három érték megfelelő szorzata adja ki a pill. fogyasztást. Ha chippelés után felhúzzák a nyomást, akkor arról az ámítógép nem tud (hiszen ha tudna, visszaszabályozna), így a régi, kisebb nyomásértékkel számol, ami kevesebb fogyit ad. Elméletben.
Az autógyártók ezt a 2 módszert használják. Ha valakinek átfolyós rendszerű a mérése, annak chipelés után is a valós értéket fogja mérni. Ha nem átfolyós, akkor van az hogy a visszaosztott érték és a kiírt érték különböző.
A szakdogámat ebből írtam, azrt vagyok tájékozott a dologban. Készítettem egy brenyás (fúú de gáz!!) Omegába egy utólagos ámítógépet, és ott az injektor nyitásidőt használtam alapjelnek.