Stunt62510 Creative Commons License 2004.11.07 0 0 4253

Tegnap kicsit körülnéztem a motortérben, utánaolvastam és a következőkre jutottam.

Nekem a turbo wastegate egy szolenoiddal van vezérelve, ennek az egyik lába az ECM-től kap jelet, a másik pedig testen van. A szívócsőnyomás is be van vezetve az ECM-be és ha ez nagyobbb egy értéknél, akkor a szolenoid betápja elejt, a wastegate kinyit és hurka lesz az autó, nem húz. Végseb 130-140 ilyenkor. Ez történik, ha most (a tuning után) egy hosszabb emelkedőn padlógázon nyomom neki direkt fokozatban. Megnő a nyomás és elejt, wastegate kinyit. Sík úton nehéz ezt produkálni, hosszú ideig kell állni a padlógázon és fel kell gyorsulni a végsebesség környékére. Gyakorlatilag csak kiprovokálni lehet, véletlenül nem sikerül.

 

Még azt akarom megmérni, hogy a wastegate szabályozza-e a nyomást vagy pedig csak kinyit, becsuk normál üzemben, illetve ki sem nyit, csak túltöltés esetén. Most ha túlnyomatom, akkor kinyit és csak gyújtáslevétel után csuk vissza. Kíváncsi lennék, hogy menet közben esetleg rányit-e, hogy szabályozza-e a nyomást, azaz a szolenoid valamilyen módon (pl. PWM jellel) tudja-e a nyomást szabályozni, vagy csak vezérel: kinyit, becsuk.

 

Kíváncsi lennék a hozzáértők tapasztalatára...meg jó lenne egy pontos leírás az egész motorvezérlésről. (VW tdi, AHU kód 66 kW)