Duerf Creative Commons License 2004.11.05 0 0 33
Üdv!

Ez a jelenség már nagyon hosszú ideje piszkálja a csőröm, de most újra a szemem elé került és nagyon elegem lett. Azzal nincs is semmi baj, hogy minden szolgáltató igyekszik: ( a ) sok új előfizetőt szerezni, ( b ) magához kötni azokat. A gond az, hogy ez eszement tolakodásban elfeledkeztek magukról.
Csináltam egy kis felmérést és felhívtam több kis-középes-nagy szolgáltatót és egy kivételével nem tudtak „akciótlan” szolgáltatást ajánlani (sem a honlapjukon, sem a telefonos ügyfélszolgálaton). Az egyik piacvezető cégnél hosszas követelőzésem eredményeként az akciós szolgáltatás árának 5x-ét! (azaz ötszörösét) határozták meg árnak.
Több kérdés is felmerült bennem:
- Lehet-e ekkora különbség az akciós és „nemakciós” között (Belátom persze, hogy a kérdés ebben a formában naív, de jelen helyzetben egyértelmű, hogy a „nemakciós” ár annyit jelent: „fulladj meg, ha nem írod alá az egyéves szerződést”.)? Van-e valamilyen jogi árkorlátozás az internet szolgáltatások árára?
- Miért vagyok köteles 1 éves szerződést aláírni úgy, hogy utána gyakorlatilag nem tudok kilépni a kötöttségből. Ez gyakorlatilag olyan, mintha egy étteremben köteles lennék megenni az ételt akármilyen borzasztó is az. Nem vonatkozik garancia, visszavásárlási kötelezettség vagy bármi más hasonló ezen szolgáltatásra is mint oly sok minden másra?
- Hol lehet fellépni ezen áldatlan helyzet ellen?

Minden jót,

*****
Duerf