ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2004.11.03 0 0 1467

"Mellesleg azért ez utóbbi téren is jócskán volt fejlõdés, különösen a legutóbbi olajváltság után. Anno egy kis méretû autó (zsiguli kategória) úgy 10-12 litert evett százon vegyes (városi/vidéki) forgalomban, míg ez után ez lement úgy 6 -7 liter közelébe."

 

Azért érdekes, hogy az autó fejlődéséhez szükség van olajválságra, a komputerek pedig fejlődnek szépen válságok nélkül is :))   Lehet, hogy azért mégiscsak jelentős különbség van a két iparág között.

 

Természetesen az autóiparban is van fejlődés, hiszen az autó és a komputer egyaránt képvisel anyagi és szellemi értékeket, a különbség csupán az arányokban van.  Mivel az autó elsősorban az anyagi világhoz kapcsolódik, ezért itt nehéz látványosat alkotni - itt szükség van 75 évre és egy olajválságra, hogy 2x-es javulást érjünk el.  A komputerek elsősorban szellemi termékek, ezért ezek 1,5 évente duplázzák kapacitásukat - csak úgy saját maguktól.

 

"És persze megjelent egy csomó újítás aminek nem sok köze van a fogyasztáshoz de az autó szempontjából mindenképp fejlõdés: ABS, különféle extrák, aszbeszt nélküli fékbetétek, katalizátorok, injektor, stb."

 

csupa komputer által vezérelt cucc.  Csupa szellemi hozzáadott érték.  Az igaz nagy újítás az lenne, ha feltalálnák a virtuális autót, amivel virtuálisan lehetne menni egyik helyről a másikra.  Az talán megoldaná a Peak Oil-t :))

Előzmény: micu (1461)