Ha tehervillamost is közlekedtetek, akkor hány sínpár kell? Vagy váltósra csináljjam meg az állomásokat?
A városon belüli közúti vasúti szállítások ma már annyira nem jellemzőek, elsősorban a belvárosi iparterületek megszüntetése miatt. Budapesten pl. a Margit krt.on volt rendszeres teherszállítás a Ganz gyárból. Amit ma konkrét példát fel tudok hozni, az Drezda (Cargotram), ami a Volkswagen gyárba/ból szállít alkatrészeket.
Ezen tehervillamosoknak természetesen kötött útvonaluk van, kötött menetrenddel, a szállítás általában éjszaka történik, a személyforgalom szünetelésekor, nappal be kell illeszteni a menetrendbe.
Tehát a két vágány elegendő.
Nem teljesen tiszta egyébként a dolog, jelenleg egy vágányú villamost tervezel? (ma Mo.-n ez nem lehetséges) Olyat azért nem éri meg építeni, mert a kiépítési költség/kapacitás arány nem megfelelő. Az egyvágányú villamospálya nem jobb, mint ha busz lenne.
Kitérőket mindenképp el kell helyezned, ha mégis az egy vágány mellett döntesz, mert az ellentétes személyforgalom számára a kitérési lehetőséget biztosítani kell.
Ezen kitérők működéséről, biztosításáról, és általában a villamosközlekedésről az alábbi oldalakon találsz információt:
http://villamos.budapest.hu
http://www.hampage.hu/kozlekedes/index.html
De ha bármilyen közlekedési kérdésed van, a Városi és elővárosi közlekedés topicon szivesen segítenek.