Zoltika Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13203

A Baross és a Széchenyi voltak magyar diesel-elektormos vontatók, lényegében testvérhajók (a Várfalvi szerint csak minimális eltérések vannak a méreteikben). 3-3 400 LE-s Ganz-Jendrassik dieselmotorjuk volt, a villamos motor teljesítménye 1000 LE volt, ami a lapátkerekesek között kiemelkedőnek számított. A hajtás Ward-Leonard rendszerű volt; a mozdonyokra vonatkozó ismeretim szerint ez igen alacsony fordulatszámra is visszaszabályozható lehetett. Minderről például AnKer kolléga biztosan tudna részletes felvilágosítással szolgálni. Rázni valószínűleg nem rázot, zúgni biztosan zúgott rendesen (ld. V41, V42). A Ward-Leonard hajtás vasúton nem kielégítő hatásfoka és bonyolultsága miatt nem vált be; a hajózásban sem lehetett nagyon másként.

 

Baross:1940 Ganz;, selejt 1971 ->?? sz. állóhajó; 1974 Apatin szétvágva

Széchenyi:1938 Ganz; selejt 1972 ->329 állóhajó; selejt 1976, bontva Újpesten 1977

Előzmény: gigabursch (13197)